۳ شهرستان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی
کد خبر: 4009096
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

۳ شهرستان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه شاهرود، میامی و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند گفت: شرایط سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی و شکننده است.

قرار گرفتن سه شهرستان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، امروز، 8 آبان در جمع خبرنگاران گفت: تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های استان در حالی از امروز رقم خورده که بارها و بارها مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان درباره احتمال پیک ششم هشدار داده بودند.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن این هشدارها، برگزاری عروسی‌ها و مراسم متعدد در همین دو هفته اخیر و سفرهای متمادی سبب شد تا رنگ‌بندی در شهرستان‌های استان دست خوش تغییرات شود اظهار کرد: تا جایی که امروز سه شهرستان شاهرود، میامی و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی یعنی هشدار پیک ششم و احتمال بستری شدن و جان باختن ده‌ها و صدها نفر قرار گیرد.

دانایی شرایط سمنان و گرمسار را در وضعیت نارنجی و شکننده برشمرد و افزود: احتمال اینکه این دو رنگ‌بندی نیز تغییر کند، وجود دارد از سوی دیگر باید گفت مهدی‌شهر و سرخه و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند اما این بدان معنی نیست که اوضاع در این سه شهرستان خوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره آمار کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به جمعه یادآور شد: ۱۲ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلاء به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

به گفته وی مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ده هزار و ۲۳۳ نفر رسیده که در این بازه زمانی همچنین ۳۶ هزار و هزار و ۵۰۰ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

انتهای پیام
captcha