استکبار جهانی و زبان زور/ فرهنگ و اعتقادات مورد هجوم دشمن است
کد خبر: 4010368
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵
تحلیل‌گر مسائل سیاسی بیان کرد:

استکبار جهانی و زبان زور/ فرهنگ و اعتقادات مورد هجوم دشمن است

تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا با تأکید بر اینکه استکبار جهانی فقط زبان زور می‌فهمد، گفت: در تهاجم فرهنگی و جنگ هیچ تیری شلیک نمی‌شود بلکه اعتقادات و فرهنگ ما هدف قرار می‌گیرد.

امیرعلی‌حیدر امیری، تحلیل‌گر مسائل سیاسیامیر علی‌حیدر امیری، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران با محور غربی، عبری و عربی مواجه است، اظهار کرد: نظام سلطه به‌دنبال تسلط بر کشورهاست و می‌خواهد ثمره عمر جوامع به نفع استکبار باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست استکبار جهانی یا تسلیم شدن یا جنگ صددرصدی با طرف مقابل است، افزود: آمریکا هیچ وقت با ما صلح نمی‌کند یا جنگ می‌کند یا باید تسلیم او شویم که در این راستا بر علیه ما محور غربی، عبری و عربی را تشکیل داده است، چراکه عمده کشورهای عربی با آمریکا هستند.

امیری با اشاره به اینکه آمریکا ۴۷۸ میلیارد دلار با عربستان قرارداد تسلیحاتی بسته است با این حال آنان را گاو شیرده خطاب می‌کند، ادامه داد: آمریکا و هم‌پیمانانش در حوزه اقتصادی ما را تحریم کردند و در روابط بین بانکی اجازه رد و بدل پول را نمی‌دهند که نمونه آن ۹ میلیارد دلار بدهی کره جنوبی به ایران است که از ترس آمریکا اجازه واریز آن را نمی‌دهند هر چند کره جنوبی به ما خیانت کرد و در زمان اوج تحریم نمایندگی‌های خود در ایران را جمع کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه یک هزار و 800 مورد از اشخاص، نهادها و ارگان‌های ما تحریم هستند و از طرفی کره شمالی که بمب هسته‌ای دارد یک‌چهارم ما تحریم است، افزود: در عرصه سیاسی آمریکا در همه سازمان‌های بین‌المللی نفوذ دارد و گاها قطعنامه‌هایی بر علیه ما صادر می‌شود از طرفی هر جا مسئولی از ایران به کشور خارجی می‌شود پشت سر آن مسئولان آمریکا و اسرائیل در آنجا حاضر می‌شود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به اینکه آمریکا بدون پشتوانه دلار صادر می‌کند و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای حذف دلار از معادلات تجاری ادامه دارد، اضافه کرد: کشورها باید با واحد پول خودشان معامله کنند کمااینکه دلار از دلایل هژمونی آمریکا در ایران است.

وی جنگ دیگر آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران را جنگ علمی برشمرد و با اشاره به اینکه استکبار جهانی اجازه نمی‌دهد ایران به علوم روز دست پیدا کند ولی در صنایع نظامی ما به لبه‌های تکنولوزی دنیا رسیده‌‌ایم، یادآور شد: آمریکا از قرارداد ایران و چین می‌ترسد، چراکه در این قرارداد هر تولیدی که چین انجام می‌دهد باید تکنولوژی آن را در اختیار ایران قرار دهد.

امیری با یادآوری اینکه جنگ دیگر آمریکا تهاجم فرهنگی یا جنگ نرم است و غرب ۲۰۰ ساله می‌خواهد با تمدن چند هزار ساله ما بجنگد، ادامه داد: امروز سفره‌های ما غربی است این در حالی‌ است که اسلام می‌گوید یک غذا روی سفره باشد با نمک شروع و با نمک تمام شود اما در سفره ایرانی چند نوع غذا و ژله که رهاورد غرب است، وجود دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امروز دشمن رسانه‌های دیداری و شنیداری را در اختیار دارد از طرفی فصای مجازی در اختیار دشمن است، اضافه کرد: در تهاجم فرهنگی و جنگ هیچ تیری شلیک نمی‌شود بلکه اعتقادات و فرهنگ ما هدف قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل باید مراقبت‌های ویژه برای بانک‌ها، حمل و نقل و دیگر مراکز حساس داشته باشد تا از مواردی مانند هک جایگاه‌های سوخت نداشته باشیم، اظهار کرد: دشمن در هر سطحی وارد شود ما پاسخ کوبنده خواهیم داشت چراکه امروز گردان‌های سایبری تشکیل شده است و آمادگی پاسخ به دشمن را داریم و سیستم سایبری ایران در رتبه برتر جهان قرار دارد.

امیری با اشاره به اینکه امروز نظام استکبار جهانی فقط زبان زور می‌فهمد و اگر قدرت نداشته باشیم باید تحت سلطه آنان قرار بگیریم، گفت: صدای شکستن امپریالیسم آمریکا را می‌شنویم و به‌زودی به زباله‌دان تاربخ خواهند پیوست و آنچه پاینده می‌ماند نظام اسلامی ایران است.

انتهای پیام
captcha