دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع، مقتدرانه است
کد خبر: 4010460
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
یک استاد حوزه علمیه:

دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع، مقتدرانه است

یک استاد حوزه علمیه، دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران را در دفاع، مقتدرانه دانست و گفت: امروز ایران اسلامی دست آمریکا را از منطقه کوتاه کرده‌ است.

حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه علمیه به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه علمیه در مراسم گرامیداشت 13 آبان که شامگاه گذشته، 12 آبان در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه 13 آبان یک مناسبت ملی است، اما مناسبت‌های ملی با مناسبت‌ها و زیرساخت‌های اعتقادی گره خورده است.

وی از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان منشور حرکتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام برد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه اشاره فرمودند که انقلاب اسلامی یک موجود زنده، پویا و برخواسته از ارزش‌های دینی است.

این استاد حوزه علمیه مطرح کرد: اگر مناسبت‌هایی مانند سالروز شهادت دانش‌آموزان، تبعید امام راحل و یا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را داریم همه بر مبنای ارزش‌های دینی است و اگر نظام ما ارزش دینی نداشت بدون شک این حوادث اتفاق نمی‌افتاد.

وی بیان کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، امام راحل فرمودند که این از انقلاب اول شما بالاتر است، این ارزش کار را نشان می‌دهد، هرچند در ادامه برخی فریب خوردند و اظهار پشیمانی نمودند.

دهشت اظهار کرد: ملت بزرگ ایران متکی بر ارزش‌ها و با رهبری امام راحل در سال 58 شاخ استکبار را شکستند و این برای جهانیان درس و الگو شد و امروز نسل جوان و دانش‌آموز باید بداند ملت ایران مقتدرانه در برابر استکبار که روزی دنیا در دست آن‌ها بود ایستاده است.

وی بیان کرد: اگرچه امروز استکبار در برابر ما ایستاده، اما به فضل الهی به‌زودی گردن آن‌ها را خواهیم شکست. امام راحل نه تنها به این ملت معرفت داد و استکبار و روحیه استکباری را شناساند بلکه روحیه استکبارستیزی را در این ملت زنده کرد.

استاد حوزه علمیه خراسان رضوی در ادامه به روحیه استکبار از نگاه قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن روحیه استکباری را در چند آیه بیان می‌کند. استکبار از کبر، تکبر و خود بزرگ‌بینی است.

مستکبران «نَحْنُ أَبْنٰاءُ اللّٰهِ» می‌گویند

وی تصریح کرد: امروز استکبار جهانی در ادبیاتشان دارند به ملت ایران توهین و ما را تحقیر می‌کنند و این به خاطر غروری است که دارند.

دهشت با بیان اینکه مستکبران خود را از دیگران برتر می‌دانند و نَحْنُ أَبْنٰاءُ اللّٰهِ می‌گویند و فکر می‌کنند برگزیدگان روی زمین هستند، گفت: اگرچه استکبار تلاش داشت با انتشار ویروس کرونا برتری خود را به دنیا نشان دهد، اما باز هم شکست خورد.

وی افزود: چون دانشمندان و جوانان ایرانی امروز دوش به دوش آن‌ها در دنیا دارند مطرح می‌شوند به همین خاطر طاقت دیدن دستاوردها و موفقیت‌های ملت ایران را ندارند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگرچه آمریکائی‌ها به خوبی می‌دانند انرژی هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، اما برایشان سخت است کشوری که تا دیروز تحت سلطه آن‌ها بوده و حق توحش  را از ما می‌گرفتند امروز دوش به دوش آن‌ها در  انرژی هسته‌ای جلو برود.

وی دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران را در دفاع، مقتدرانه دانست و اظهار کرد: امروز تمامی رذالت‌های شیاطین زیر سر آمریکایی‌ها است  وبر اساس قرآن شیاطین تا زمانی موفق خواهند بود که شما را تحقیر کنند.

مهم‌ترین ثمره و برکت خارج شدن از عبادت طاغوت، شکوفایی استعدادهاست

دهشت تصریح کرد: جوانان باید بدانند که مهم‌ترین ثمره و برکت خارج شدن از عبادت طاغوت شکوفایی استعدادها است که متأسفانه طی چند سال گذشته بسیاری از ظرفیت‌ها را از دست داده‌ایم.

وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب این ملت بیدار و استعدادهای خود را پیدا کردند و حلقوم آمریکائی‌ها را فشردند و نفس آن‌ها را قطع نمودند. امروز حمله دشمنان به ایران اسلامی همه جانبه شده است.

استاد حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: کشوری که زمانی سیم خاردار نداشت امروز موشک‌های نقطه‌زن ما تحول ایجاد کرده‌اند،و امروز ملت ایران دست آمریکا را از منطقه کوتاه کرده‌ است.

اقدام سپاه پاسداران به دنیا امید داد

وی در ادامه به سیلی سختی که روز گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در آب‌های خلیج‌فارس به گوش آمریکایی‌های جنایتکار زد اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها به خیال خودشان خواستند با گردن‌کلفتی نفتکش ایرانی را توقیف کنند، اما با برخورد مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  مواجه شدند.

دهشت اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  را یک نمایش عظیم اقتداری دانست و افزود: اگرچه سه ناو آمریکایی برای گرفتن نفتکش ایرانی اقدام کردند، اما در لحظه موشک‌های نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیاتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمریکایی نمی‌تواند در خلیج فارس با اقتدار و قدرت نظامی ایران کوچک‌ترین شوخی را بکند، اظهار کرد: امروز آمریکایی چه بزند و چه نزند گرفتار می‌شود وملت ایران به برکت انقلاب اسلامی روحیه استکباری آمریکایی‌ها را شکسته‌ است.

 دهشت اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بار دیگر عزت، اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان  و اقدام سپاه پاسداران به دنیا امید داد.

انتهای پیام
captcha