قوی شدن ؛ راه جلوگیری از دشمنی آمریکا
کد خبر: 4010569
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد الشتر مطرح کرد:

قوی شدن ؛ راه جلوگیری از دشمنی آمریکا

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد الشتر با بیان اینکه مکتب اسلام می‌گوید نه ظلم کن و نه زیربار ظلم برو و نطام فکری آمریکا خلاف این را می‌خواهد، اظهار کرد: راه جلوگیری از دشمنی آمریکا و بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن در قوی شدن است و باید برای هرچه قوی‌تر شدن ایران اسلامی تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام علیان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسله دبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علیان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسله در نشست مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان که شامگاه چهارشنبه، ۱۲ آبان با موضوع «تبیین رسانه‌ای عظمت اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا» که ویژه طلاب و فعالان رسانه‌ای لرستان برگزار شد، با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران سابقه زیادی دارد و حتی در دوره طاغوت نیز آمریکا با کشور و ‌ملت ایران دشمنی داشته است، گفت: حادثه قیام ۱۵ خرداد و دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) به خارج از کشور به‌دنبال مخالفت امام با موضوع کاپیتولاسیون اتفاق افتاد که این یک نمونه‌ از دشمنی آمریکا با ملت ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد، حادثه ۱۶ آذر، حوادث ۱۳ آبان و ‌کشتار دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام نیز نقش‌آفرین بود، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی آمریکا با نظام اسلامی و ملت ایران ادامه یافت کمااینکه آمریکا تلاش زیادی کرد مانع سقوط رژیم پهلوی شود که تلاش‌هایش بی‌نتیجه ماند.

این کارشناس مذهبی حادثه طبس، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، بلوکه کردن میلیاردها دلار پول ملت ایران و حمایت از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی را نمونه‌هایی از دشمنی آمریکا با ملت ایران و نظام اسلامی برشمرد و ادامه داد: در طول این سال‌ها آمریکا تمام تلاش خود را به‌کار گرفت که مانع از نفوذ ایران در منطقه شود این در حالی‌است که حضور آمریکا در منطقه خلیج‌فارس هیچ توجیهی ندارد و باید از او سؤال شود علت حضورش در منطقه خلیج‌فارس چیست؟ تنها پاسخی که برای این سؤال وجود دارد همانا دخالت آمریکا در امور کشورهای منطقه است.

حجت‌الاسلام علیان با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران و اینکه در سال‌های اخیر آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشور ایران عملی کرده است، اضافه کرد: آمریکا حتی در دوران شیوع کرونا مانع از وارد شدن واکسن به کشور ایران شد و اکنون که دیدند ایران در زمینه تولید واکسن برکت موفق بود، تحریم ایران در زمینه واکسن کرونا برداشته شد.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی الشتر با بیان اینکه مکتب اسلام می‌گوید نه ظلم کن و نه زیربار ظلم برو و آمریکا خلاف این را می‌خواهد، گفت: نظام فکری آمریکا می‌گوید که کشورها یا با او هستند یا علیه او بنابراین کشورهایی که با او نباشند پس علیه او هستند باید تضعیف و تحریم شوند.

علیان گفت: علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکا برای تحریم ایران، استقامت ملت ایران ستودنی بوده و در حال حاضر شاهد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان هستیم پس راه جلوگیری از دشمنی آمریکا و بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن در قوی شدن است و باید برای هرچه قوی‌تر شدن ایران اسلامی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل رابطه ما و آمریکا مثل رابطه گرگ و میش است، اظهار کرد: اگر ما قدرت انسانی و ایمان قوی نداشته باشیم آمریکا جرات حمله به کشور ما را نخواهد داشت کمااینکه همه نسبت به این موضوع واقف هستیم که دشمنی آمریکا با ایران تازگی ندارد و این دشمنی منحصر به ایران نیست و بسیاری از کشورهای اسلامی نیز آسیب‌دیده از دخالت و دشمنی آمریکا هستند.

انتهای پیام
captcha