ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار روستایی ازنا
کد خبر: 4011631
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
در قالب برنامه‌های توسعه‌ای سازمان ملل انجام می‎گیرد؛

ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار روستایی ازنا

در جریان سفر سفیر سوئد به ازنا هفت طرح در روستاهای حشوید، دولت‌آباد، گلیجرد، آشورآباد، گله، باوکی و داود پیغمبر شهرستان ازنا با ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض با هدف ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار روستایی و تأمین بسته‌های معیشتی، بهداشتی به مبلغ ۴۶۵ میلیون تومان برای اعضای خانوارهای بی‌سرپرست تدوین شد.

سفر سفیر سوئد به ازنابه گزارش ایکنا از لرستان، ماتیاس لنتز، سفیر سوئد در ایران شامگاه یک‏شنبه، ۱۶ آبان به همراه نماینده سازمان UNDP (برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد) وارد بروجرد شد.

رونق اشتغال زنان سرپرست خانوار در روستا‌ها و بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان از همه‌گیری بیماری کرونا از اهداف سفر سفیر سوئد در ایران و نماینده برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد UNDP به لرستان است.

هم‌زمان با سفر سفیر سوئد و نماینده UNDP به لرستان جلسه تصویری با مسئولان سایر مراکز مرتبط با اشتغال زنان روستایی ازجمله مراکز جهاد کشاورزی در هتل زاگرس بروجرد برگزار شد.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد UNDP برای ایجاد اشتغال زنان روستایی در بخش کشاورزی برخی اقلام و تجهیزات مورد نیاز این بخش را خریداری و در اختیار زنان روستایی سرپرست خانوار قرار می‌دهد.

از دستاوردهای مهم این جلسه که به‌صورت مشترک برای شهرستان‌های الیگودرز، ازنا و بروجرد در هتل زاگرس بروجرد برگزار شد، تدوین هفت طرح در روستاهای حشوید، دولت آباد، گلیجرد، آشورآباد، گله، باوکی و داود پیغمبر شهرستان ازنا با ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و با هدف ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار روستایی و تأمین بسته‌های معیشتی، بهداشتی به مبلغ ۴۶۵ میلیون تومان برای اعضای خانوارهای بی‌سرپرست بود.

همچنین از محل اعتبارات کمک‌های سازمان undp با خرید تجهیزات مورد نیاز، چهار کارگاه خیاطی، فرآوری گیاهان دارویی و کارگاه دست‌چین و بسته‌بندی حبوبات با 252 میلیون تومان اعتبار و اشتغال 70 نفر در چهار روستای شهرستان ازنا راه‌اندازی شده است.همچنین مبلغ 168 میلیون تومان به صورت نقدی به جامعه هدف کمک شد.

انتهای پیام
captcha