پرداخت 107 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان همدانی
کد خبر: 4011825
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

پرداخت 107 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان همدانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان از پرداخت بیش از 107 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان این نهاد خبر داد.

رسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد همدان رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال، 107 میلیارد و 240 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان پرداخت‌ شده است که پنج میلیارد و 760 میلیون تومان از منابع امدادی و 101 میلیارد و 480 میلیون تومان از منابع بانکی بوده است.

وی از ایجاد دو هزار 764 مورد فرصت شغلی جهت مددجویان استان خبر داد و گفت: اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های این نهاد است، در همین راستا از ابتدای سال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام شد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: از دو هزار 764 مورد وام پرداختی، 54 درصد در روستا و 46 درصد در شهر ایجاد اشتغال شده و 58 درصد وام‌ها به بانوان تحت حمایت پرداخت‌ شده است که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی اجرا شده و بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده در زمینه دام‌پروری بوده است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولیدمحور در جهت خودکفا کردن خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا در هفت ماهه نخست با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان، 234 نفر از خانواده‌های تحت حمایت به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

شیخی‌زاده در پایان تصریح کرد: همچنین در هفت ماهه نخست به‌منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال، 24 هزار مورد نظارت انجام‌ گرفته است.

انتهای پیام
captcha