مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی کردستان افتتاح شد
کد خبر: 4012365
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی کردستان افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی کردستان شامگاه ۱۹ آبان افتتاح شد.

افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان شامگاه گذشته، 19 آبان‌ماه در آیین افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی کردستان اظهار کرد: این طرح با حمایت اداره کل کمیته امداد امام(ره) در حال اجرا بوده و امیدوارم با تلاش و کوشش جهادی بتوانیم به اهداف مورد نظر، یعنی اشتغال پایدار برای مددجویان برسیم.

وی افزود: توجه به بحث کارآفرینی یک مسئله بسیارمهم است که اگر به آن اهمیت داده شود، وضعیت اقتصادی جامعه به سمت پویایی و توسعه می‌رود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بر لزوم همکاری ارگان‌های مختلف برای اشتغالزایی و رفع بیکاری تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر با توجه به اهمیت رشد و توسعه اقتصادی و توجه به معیشت مردم، در نامگذاری شعارهای سال، محوریت را اقتصاد در نظر گرفتند تا توجه مسوولان و مردم را به این موضوع جلب کرده و حرکت اقتصادی کشور رونق گیرد.

وی ادامه داد: اشتغال و کارآفرینی یک موضوع مهم در اقتصاد است که اگر رونق پیدا کند باعث پویایی و رشد و توسعه در بخش‌های دیگر جامعه می‌شود.

اسدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و توسعه یافته و دانش‌بنیان با درک دقیق این موضوع و در راستای پر کردن این خلاء، از سال ۷۹ سازمان تجاری‌سازی و اشتغال را برای دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جهاددانشگاهی تأسیس کرد، گفت: این نهاد علمی و فرهنگی در زمینه آموزش، پژوهش، اطلاع‌رسانی و اجرای طرح‌های کشوری و استانی گام‌های مؤثری برداشته است.

وی یادآورشد: طی سه سال گذشته جهاد دانشگاهی با حمایت و پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح مهم اشتغال خانگی را در مرحله پایلوت در سطح ۹ استان کشور و از جمله استان کردستان اجرا کرد و با توجه به نتیجه مطلوب، این طرح در سطح ۳۱ استان کشور بسط و توسعه پیدا کرد.

مشاوره بهترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار است

برهان صلواتی، مدیر کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی کردستان هم با اشاره به اینکه تاکنون هفت مرکز مشاوره کارآفرینی در استان تاسیس شده است، اظهار داشت: مشاوره بهترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار است و باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان به عنوان هفتمین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی پتانسیل خوبی برای اشتغال و کارآفرینی دارد، افزود: همکاری‌های خوبی در برنامه‌های مختلف با جهاددانشگاهی کردستان داشته‌ایم که از این میان می‌توان به تورهای ترویجی، سمینار، وبینار و طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در بحث ترویج کارآفرینی تاثیرگذار است، گفت: جهاد دانشگاهی از ظرفیتی به نام خبرگزاری ایسنا برخوردار است و بر همین اساس باید از این تریبون کارآفرینان را به جامعه معرفی کند.

شرکت شهرک‌ها؛ پل ارتباطی بین صنعتگر و جامعه دانشگاهی

احمد خسروی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان هم با بیان اینکه توجه به بخش خصوص به معنای توسعه است، اضافه کرد: شرکت شهرک‌ها پل ارتباطی بین صنعتگر و جامعه دانشگاهی است.

وی افزود: در شرکت شهرک‌های صنعتی ۲۴ نوع خدمات تعریف شده است که کارآفرینان، صنعتگران و جامعه علمی می‌توانند از آن استفاده کنند.

خسروی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای توسعه و تشویق کارآفرینی خدمات مفیدی را در سال‌های گذشته ارائه داده است، افزود: بحث توسعه کارآفرینی و کاهش بیکاری از مسائل مهم جامعه است که باید همه با وحدت رویه و برنامه‌ریزی‌های صحیح و مطلوب در این زمینه داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان گفت: با توجه به اهمیت و نقش خدمات توسعه کسب و کار و مشاوره در توسعه کمی و کیفی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان کردستان، کلینیک کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان راه‌اندازی شد.

اعتماد به کارآفرینان به معنای توسعه یک جامعه است

سیدکمال حسینی، رئیس اتاق بازرگانی سنندج هم با اشاره به اینکه کارآفرین به معنای درک فرصت‌ها است و بر همین اساس فرصت را برای آنان باید ایجاد کرد، افزود: استان کردستان دارای کارآفرینان و نخبه‌های خوبی در حوزه اقتصاد است که می‌توانند نقش مؤثری را در بحث اشتغال‌زایی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه منابع را باید در اختیار کارآفرین قرار بدهیم، یادآورشد: توجه و اعتماد به کارآفرینی و کارآفرینان به معنای توسعه یک جامعه است.

انتهای پیام
captcha