۶ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی
کد خبر: 4013154
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

۶ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سه شهرستان شمالی استان شوط، پلدشت و چایپاره و در جنوب استان اشنویه، سردشت و پیرانشهر در وضعیت قرمز هستند، دو شهرستان سلماس و چالدران زرد و ۱۰ شهر دیگر وضعیت نارنجی دارند.

وضعیت قرمز کرونابه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدامین ولی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، ۲۳ آبان در  جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار کرد: در حال حاضر سه شهرستان شمالی استان شوط، پلدشت و چایپاره و در جنوب استان اشنویه، سردشت و پیرانشهر در وضعیت قرمز هستند، دو شهرستان سلماس و چالدران زرد و ده شهر دیگر وضعیت نارنجی دارند.

وی افزود: نگرانی مسئولین بهداشت و درمان و قرارگاه مبارزه با کرونا با قرمز شدن وضعیت شهرستان شوط از آخر هفته قبل افزایش یافته و تمهیدات جدیدی توسط قرارگاه ستادی مبارزه با کرونا در خصوص هماهنگی بیشتر با مسئولین بهداشت و درمان شهرستان‌ها اتخاذ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام افزایش سرعت واکسیناسیون در استان ادامه داد: تاکنون ۸۶ درصد جمعیت استان دز نخست و ۶۵ درصد جمعیت استان نیز هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی در خصوص دز سوم واکسن عنوان کرد: این دز برای تمام اقشار جامعه لازم نیست و وزارت بهداشت دز سوم را برای سه طیف با ضعف ایمنی، کادر بهداشت و درمان که در تماس مستقیم با بیمار و بیماری هستند و متولدین ۱۳۴۱ به پایین یعنی افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند توصیه می‌کند.

ولی‌زاده خاطرنشان کرد: در سطح استان تقریبا ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر دز سوم واکسن را دریافت کردند و تزریق آن به گروه‌های هدف نیز همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونایی در استان گفت: با توجه به شدت بیماری در آذربایجان غربی و طولانی شدن موج پنجم در این استان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصمیم بر هوشمندسازی محدودیت‌ها در این استان و دو استان قزوین و کردستان به صورت پایلوت گرفته است به این صورت که رفت و آمد افراد با نتیجه تست مثبت به صورت هوشمند کنترل شود.

انتهای پیام
captcha