برگزاری مراسم سالگرد وفات حضرت معصومه(س) در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 4013815
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

برگزاری مراسم سالگرد وفات حضرت معصومه(س) در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها

برپایی مراسم سالگرد وفات حضرت معصومه(س) در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها در روز جاری قرار دارد.

مراسمات سالگرد وفات حضرت معصومه(س) در صدر اخبار معارفی رسانه‌هابه گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 25 آبان‌ماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امروز دو خبر با عناوین «چرا نقش بانوان شیعه در نقل حدیث کمرنگ است؟» و «‌ترتیل صفحه 276 قرآن/ 6 نعمت ارزشمند خداوند+فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «‌فیلم‌های پویش ناکوک از ساعت ۲۱ امشب پخش می‌شود» می‌خوانیم: نخستین پویش رسانه‌ای "ناکوک" با موضوع "آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی" در قالب فلیم انیمیشن طی ۴۰ شب، ساعت ۲۱ در بستر فضای مجازی اکران می‌شوند. محمد مهرابی، رئیس حوزه هنری البرز و پویش رسانه‌ای ناکوک، این پویش را گامی مهم در جهت توجه به معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: این پویش به همت حوزه هنری با مشارکت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار شد و طی این همکاری بر اساس پایش‌های میدانی به عمل آمده؛ 9 آسیب عمده و فراگیر در جامعه شامل اختلاف زوجین، سالمندان، سرقت، معضلات نوجوانان، کودک آزاری، نزاع، اعتیاد، خودکشی و خیانت به همسر مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و در این زمینه با همراهی هنرمندان و فیلمسازان کشور آثاری با مضامین فوق تولید شد.
 
وی افزود: در گام نخست این پویش، 40 فیلم و انیمیشن‌ کوتاه تولید شد و در مراکز استانی حوزه‌ هنری با موضوع «معضلات و آسیب‌های اجتماعی، به‌صورت همزمان طی 40 شب، ساعت 21 در بستر فضای مجازی اکران می‌شوند. برای این پویش رسانه‌ای در گام‌های بعدی و بر اساس یک نقشه راه مستمر آثار دیگری از هنرمندان با موضوع معضلات اجتماعی ارائه خواهد شد. پخش انیمیشن و فیلم‌های پویش رسانه‌ای "ناکوک" در فضای رسانه‌ای پخش می‌شود و علاقه‌مندان علاوه بر مشاهده آثار در صفحه اینستاگرام مراکز استانی، می‌توانند از پایگاه اطلاع‌رسانی ناکوک www.nakook.ir آثار فوق را دریافت کنند.
 
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « فرهنگ کتابخوانی در هیئت‌های مذهبی / مداحان کدام کتاب‌ها را معرفی کردند؟»، « چرایی حضور کم‌رنگ بانوان شیعه در نقل حدیث»، « نشست معنا و مختصات حیات معقول از منظر علامه جعفری برگزار می‌شود» و «نرم‌افزار اجتهاد موجب شد فرهنگ هژمون غرب را نپذیریم/ هیچ شیعه اصیلی معتقد به جدایی دین از سیاست نیست» هستند.
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز پرکار بوده و 10 خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان « قم در سالروز وفات حضرت معصومه(س) غرق ماتم است» می‌خوانیم: خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)‌ امروز، ۲۵ آبان‌ماه به نیابت از همه مردم دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جوار بارگاه ملکوتی این بانوی کرامت به عزاداری مشغول هستند و سایر ارادتمندان نیز در صحن‌های حرم مطهر حاضر شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به ساحت آسمانی کریمه اهل بیت(ع)‌ عرض ارادت می‌کنند. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ تمهیداتی اندیشیده شده‌ است تا عزاداران با رعایت مسائل بهداشتی عرض ارادت خود را نسبت به حضرت معصومه(س)‌ تقدیم کنند. مردم قم امروز به نیابت از همه شیعیان و دلدادگان اهل بیت(ع)‌ در سراسر ایران و جهان عزادارند؛ شهر قم سیاه‌پوش است و اکثر مردم به احترام حضرت معصومه(س) لباس عزا به تن کرده و پرچم‌های سیاه در منازل و محل کار خود نصب کرده‌ و اشک ماتم می‌ریزند.
 
همچنین به همین مناسبت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اطراف آن یکپارچه سیاهپوش شده و صدای قرآن و مداحی اهل بیت(ع) از ماذنه‌ها به گوش می‌رسد. مراسم جاروکشی خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) نیز، امروز، ۲۵ آبان‌ماه به‌مناسبت سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) در صحن امام رضا(ع) حرم بانوی کرامت برگزار شد. مساجد، تکایا و دفاتر مراجع نیز با برگزاری مراسم عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالروز رحلت این بانوی بزرگوار مشغول عزاداری و نوحه‌سرایی هستند. آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع) به‌مناسبت رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت، با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در صحن امام رضا(ع) روز گذشته، ۲۴ آبان‌ماه در حرم مطهر برگزار شد.
 
9 خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « دبیرکل مجمع تقریب درگذشت اکبر قولی را تسلیت گفت»، «ویدئو / مراسم عزاداری رحلت حضرت معصومه (س) در قم»، «حضرت معصومه(س) بانویی ولایت‌پذیر و محدث بود/روایات نقل شده از آن حضرت چراغ هدایت است»، «نقش جهانی علامه جعفری در طرح موضوع اندیشه بشری»، « برائت حضرت معصومه(س) از عباسیان/ بانویی که مدینه منهای ولی خدا را رها کرد»، «چرا همیشه به یاد علامه طباطبایی هستیم؟!»، «پایان ۳۳ سال چشم انتظاری - بیرم فارس»، «جراحی‌های زیبایی وجاهت دینی دارد؟» و «همسایه، سایه ات به سرم مستدام باد!» هستند.
 
ایرنا
 
هفت خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا شامل «‌رهبران اسلام و مسیحیت برای حفظ کرامت انسان تلاش کنند»، « نگاهی به جایگاه علمی حضرت فاطمه معصومه (س)»، « خادمان و زایران در سالروز وفات حضرت معصومه(س) به عزاداری پرداختند»، «‌آیت‌الله جوادی‌آملی: قارونی فکر نکنیم»، « نگاهی به تبارشناسی یهود تا دوران قبل از خلفا در تبار انحراف»، «‌اخلاقمداری و سفارش امام حسن عسکری(ع)» و « تعویض پرچم گنبد حرم مطهر بانوی کریمه اهل بیت(ع)» هستند.
 
مهر
 
دو خبر صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر در روز جاری شامل « ضرورت معرفی حضرت معصومه سلام الله علیها به جهانیان» و «نقش حضرت فاطمه معصومه‌(س) در گسترش تشیع در ایران» هستند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «حدیث امام جواد‌(ع) درباره زیارت حرم حضرت معصومه (س)» منتشر کرده است.
 
میزان
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز شش خبر با عناوین « جزو ۲۰ کشور اول دنیا در سرانه مطالعه هستیم»، «علامۀ ضدانقلاب؟! به بازار کتاب می‌رسد»، «ناکوک ساعت ۹؛ کوک می‌شود!»، «تاکید بر اهمیت کتاب‌خوانی در دوسالانه کارتون کتاب/فعالیت ۳۴۰۰ کتابخانه در سطح کشور»، «افتتاح زائرسرای آستان قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه» و «چند نکته مهم پیرامون جایگاه علمی و مفاهیم ارزنده در زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س)» منتشر کرده است.
انتهای پیام
captcha