راه‌اندازی صندوق خرد محلی با هدف رونق اشتغال در دیشموک
کد خبر: 4014220
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

راه‌اندازی صندوق خرد محلی با هدف رونق اشتغال در دیشموک

مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور از راه‌اندازی صندوق خرد محلی با هدف رونق اشتغال در دیشموک خبر داد.

ناهید کشاورز، مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امیدبه گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید استان، ناهید کشاورز، مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید، روز گذشته، 26 آبان ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر به بخش دیشموک و ظرفیت‌های مختلف صنایع دستی و گیاهان دارویی گفت: یکی از ضروریات رونق این ظرفیت‌ها و ارائه آموزش‌ها و توان افزایی در این حوزه‌ها است.

کشاورز‌ با اشاره به ضرورت ایجاد بازار برای گیاهان دارویی منطقه دیشموک، افزود: گیاهان دارویی این منطقه با بسته‌بندی مناسب می‌توانند در بازار‌های مختلف به فروش برسند.

وی ادامه داد: از طریق صندوق‌های خرد محلی با هماهنگی مدیرعامل صندوق کارآفرینی استان هدف‌گذاری ویژه‌ای بر اشتغال زنان این منطقه انجام می‌شود. با ایجاد ۱۰ الی ۲۰ صندوق خرد محلی زمینه رونق اشتغال را برای بانوان و آقایان دیشموکی فراهم می‌کنیم.

کشاورز افزود: یکی از مشکلات پیش رو برای ضامن بانکی گروه شغلی ضامن بانکی است که این مشکل با سفته و ارائه صورت‌جلسه کانون اشتغال منطقه دیشموک برطرف می‌شود. با این کار متقاضیان صندوق‌های خرد محلی می‌توانند تسهیلات را بدون ضامن بانکی و فقط با ارائه سفته دریافت کنند.

وی با اشاره به ارائه آموزش به تسهیلگران صندوق خرد محلی افزود: آموزش‌های لازم در ابتدا به تسهیلگران ارائه و سپس توسط آنان به جامعه محلی با هدف پس انداز و تسهیلات با راه‌اندازی شغل مشترک ارائه می‌شود. تسهیل‌گران متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، بنیادعلوی بوده که آموزش‌ها توسط آنان ارائه و صندوق کارآفرینی امید به عنوان پشتیبان است.

مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور در پایان یادآور شد: پس از ارائه آموزش‌ها، افراد متقاضی به صندوق کارآفرینی امید مراجعه و با تشکیل و افتتاح حساب، صندوق‌ها تشکیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha