ثمره پاک زیستن و یک زیارت مقبول
کد خبر: 4014548
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
آیت‌الله جاودان تبیین کرد:

ثمره پاک زیستن و یک زیارت مقبول

یک استاد اخلاق با اشاره به ثمره پاک زیستن و عمل پاک انجام دادن، گفت: کسانی بودند که بدترین گناه برای آن‌ها پیش آمده و هیچ مشکل خارجی هم وجود نداشته ولی آن‌ها گناه را پس زده‌اند. افرادی که تقوا دارند و از گناه پرهیز می‌کنند به‌صورت دسته جمعی در روز قیامت آن‌ها را به سمت بهشت می‌برند و زود به بهشت می‌رسند.

آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد اخلاقبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله محمدعلی جاودان از اساتید اخلاق، 27 آبان‌ماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که در مدرسه امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار شد، گفت: خوردن غذای شبهه‌‌ناک و حرام در تمام امورات زندگی تأثیرگذار است. گرچه غذا قوت می‌رساند تا دهان حرف بزند اما اگر غذا ناپاک باشد باعث می‌شود از دهان انسان حرف ناپاک خارج شود. همین‌طور نماز را خراب می‌کند و از چشم نگاه ناپاک در می‌آید.

وی ادامه داد: آن‌هایی که تقوا داشتند و حرف خدا را گوش کردند، گناه را دوست ندارند، چون می‌دانند خدا گناه را دوست ندارد پس او نیز از گناه دست می‌کشد، حتی گناه برای او پیش می‌آید اما گناه نمی‌کند.

این استاد اخلاق براساس آیات قرآن، بیان کرد: کسانی بودند که بدترین گناه برای آن‌ها پیش آمده و هیچ مشکل خارجی هم وجود نداشته ولی آن‌ها گناه را پس زده‌اند. افرادی که تقوا دارند و از گناه پرهیز می‌کنند به‌صورت دسته جمعی در روز قیامت آن‌ها را به سمت بهشت می‌برند و زود به بهشت می‌رسند در صورتی که کسانی که جهنمی هستند باید یک راه دراز را هم طی کنند.

وی افزود: این افراد که سریع بهشت می‌روند، وقتی در دنیا بودند گوش آن‌ها به موسیقی آلوده و نجس نشده است، چشم آن‌ها به نگاه به نامحرم و فیلم‌های مبتذل و مستهجن نجس نشده است، پاک بودند و عمل آن‌ها هم با پاکی بوده است و وقتی این‌گونه پاک ماندند، سریع به بهشت می‌روند.

آیت‌الله جاودان گفت: اگر یک ذره ظلم در رفتار آدمی نباشد هیچ ضرر و رنجی نخواهد دید، هر ضرر و رنجی که می‌بیند به خاطر ظلمی است که انجام داده است؛ حالا ممکن است ظلم به خودش، یا پدر و مادرش، یا مردم باشد و کلا ظلم مالی، جانی، اعتقادی داشته است و گرفتار رنج و ضرر شده است.

این استاد حوزوی با اشاره به ثمره یک زیارت مقبول، بیان کرد: یکی از همراهان سفر پیاده مرحوم حاج آقا ابوترابی به مشهد فردی بود که دو تا عصا داشت و با دو تا عصا از تهران پیاده به مشهد و از مشهد به تهران می‌آمد؛ شاید 10 بار رفته بود، بعد از اینکه فوت کرد به خواب کسی آمده بود که گفت مأموران سؤال جواب قبر آمده بودند سؤال کنند که یک آقایی آمد و گفت از زائر حضرت رضا(ع) شما خجالت نمی‌کشید.

وی گفت: بدانید اینها حساب می‌شود یک زیارت یک روزه، اما با نیت خوب اگر بروید، به درد قبر و سؤال و جواب قبر و قیامت می‌خورد. حتی دو رکعت نماز خوب و مقبول انسان را بهشتی می‌کند.

امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام
captcha