سیستان و بلوچستان بدترین راه‌های روستایی کشور را دارد
کد خبر: 4015175
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

سیستان و بلوچستان بدترین راه‌های روستایی کشور را دارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روستای کالیکه بخش مرکزی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان بدترین راه‌های روستایی کشور را دارد که از طریق مجلس در تلاشیم تا جاده‌های روستایی وضعیت مطلوب‌تری پیدا کنند.

 حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه بیشتر مسئولان به روستاها و روستانشینان، کاهش حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم زاهدان در ادامه گفت: متأسفانه زیرساختهای روستاها مشکلات زیادی دارد که این باعث مهاجرت روستائیان به شهرها شده است.

شهریاری با بیان این که اکثر روستاها با مشکلاتی همچون نبود جاده دسترسی مناسب و نبود خانه بهداشت و مدرسه دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: آبادانی روستاها از اولویت‌های مجلس است و هرجا لایحه‌ای در رابطه با روستاها مطرح می‌شود به تصویب می‌رسد و امیدواریم با توجه مسئولان روستاها رونق بگیرند و شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

قاسمی، بخشدار مرکزی زاهدان هم در این بازدید گفت: در این بخش ۱۳۰ روستا داریم که تنها در ۱۰ روستا طرح هادی اجرا شده است.

قاسمی مشکلات آب‌رسانی، نبود راه‌های دسترسی، اینترنت پایدار و ساماندهی نشدن اراضی را از جمله عمده مشکلات روستاهای این بخش عنوان کرد.

بخش مرکزی زاهدان بیش از ۷ هزار کیلومتر مربع وسعت و بیش از 45 هزارنفر جمعیت دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
captcha