افتتاح نخستین مدرسه طرح «آجر به آجر» در آذربایجان غربی
کد خبر: 4015360
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

افتتاح نخستین مدرسه طرح «آجر به آجر» در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از افتتاح نخستین مدرسه یک‌ کلاسه روستای گندک سردشت با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی در طرح «آجر به آجر» خبر داد.

مهین منافی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به‌ مناسب گرامیداشت هفته بسیج دو مدرسه خیرساز با حضور مهین منافی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، امروز، 1 آذر در سردشت به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این مدارس اظهار کرد: این دو مدرسه با کمک خیران مدرسه‌ساز در دو روستای مرزی گندک و رزگه سردشت ساخته شده است.

مهین منافی افزود: اعتبار هزینه شده برای ساخت این دو مدرسه برابر با 13 میلیارد و 70 میلیون ریال بوده که از محل اجرای طرح «آجر به آجر» و کمک خیران مدرسه‌ساز جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: طرح «آجر به آجر» یک طرح سراسری بود که از سال گذشته به طور همزمان با سطح کشور در آذربایجان غربی نیز اجرا شد و مدرسه یک کلاسه روستای گندک سردشت نخستین مدرسه آذربایجان غربی است که از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این طرح ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: اعتبار هزینه شده برای مدرسه روستای گندک برابر با هشت میلیارد و 70 میلیون ریال بوده که در مساحتی به اندازه 300 مترمربع و با زیربنای 60 مترمربع ساخته شده است.

وی در پایان اظهار کرد: مدرسه دو کلاسه روستای رزگه سردشت با اعتبار پنج میلیارد و 16 میلیون ریال در زمینی به مساحت 500 مترمربع و با زیربنای 95 مترمربع ساخته شده که هزینه ساخت آن توسط حاج مصطفی نقیب سردشتی پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha