دولت سیزدهم را سرحال و پای کار می‌بینم
کد خبر: 4015793
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

دولت سیزدهم را سرحال و پای کار می‌بینم

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ارزیابی ۱۰۰ روزه عملکرد دولت گفت: ارزیابی بنده از دولت فعلی مثبت است و دولت را سرحال و پای کار می‌بینم، دولت علی‌رغم انتقادات به هر موضوعی توجه دارد.

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته دوم آذرماه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارزیابی ۱۰۰ روزه‌ دولت سیزدهم، گفت: ارزیابی بنده از دولت فعلی مثبت است و دولت را سرحال و پای کار می‌بینم، دولت علی‌رغم انتقادات به هر موضوعی توجه دارد، متأسفانه دولت قبلی در اواخر با افزایش پایه پولی، باعث شد که مجلس و دولت بعد به شدت تحت فشار قرار گیرد و از طرف دیگر رتبه بندی فرهنگیان را در روزهای پایانی به مجلس آورد که سازمان برنامه بودجه اعلام کرد که اعتباری برای آن نداریم که دوباره به دولت ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه دولت در هیچ موضوعی بی‌تفاوت نیست و زحمات بسیاری را می‌کشد، اظهار کرد: برای حفظ پایه پولی و تلاش برای افزایش حداقلی آن تلاش‌های خوبی انجام شده است تا روند امور به خوبی پیش رود اما افزایش شدید پایه پولی در اواخر دولت قبل موجب شده تا برخی اقدامات اعتباری منبع نداشته باشد و تحقق نیابد.

فرهنگی ادامه داد: البته اقدامات دولت جدید بر پایه منطق بوده و حضور رئیس‌جمهوری به‌صورت میدانی در بطن حوادث و در میان مردم موجب انتقال سریع مشکلات و رفع آنها می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد دولت در خصوص واکسیناسیون گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم روند واکسیناسیون به خوبی پیشرفته است و سرعت واردات در کنار تولید داخلی واکسن و واکسیناسیون عمومی در کشور بسیار چشمگیر است.

وی در ادامه با اشاره به موضوعاتی از جمله آلودگی هوای تبریز که در افکار عمومی مطرح است، اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا و شرایطی که در نیروگاه تبریز مطرح است را از وزارتخانه‌‌های ذی ربط از جمله وزارت نفت، نیرو و تعاون کار و رفاه اجتماعی پیگیری کردیم تا وضعیت اصلاح شود، موضوع نیروگاه مستقیماً به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مربوط بوده و در مالکیت صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد، در گذشته نیز با آن‌ها جلسات متعددی برگزار کردیم که در رده‌های پایین پیشرفت‌هایی داشت ولی در کل تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

فرهنگی افزود: اوایل سالجاری با آقای دادستان در خصوص آلودگی و مازوت سوزی نیروگاه صحبت کردیم چرا که نیروگاه به دلیل ترک فعل در زمینه‌ رفع آلایندگی و مصرف بالای آب می‌توانست تحت پیگرد قرار بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مصرف بالای آب توسط نیروگاه تبریز، گفت: حدود یک چهارم مصرف آب تبریز صرفاً برای خنک کردن نیروگاه استفاده می‌شود، در کنار این بحث مصرف بیش از حد گاز نیز در نیروگاه مطرح است که باید مصرف آن توسط نیروگاه کاهش یابد.

وی با بیان این‌که طرح سؤال از وزیر نفت برای تأمین گاز نیروگاه تبریز امضا و اعلام وصول شده است، گفت: تعطیلی و توقف نیروگاه نیز امکان پذیر نیست چرا که تأمین برق امری کم‌ اهمیت نیست، از سویی وزارت‌خانه‌های نیرو و نفت ادعا می‌کنند هیچ گونه جایگاه‌هایی برای رسیدگی به نیروگاه و پالایشگاه ندارند و می‌گویند مالک آن نیستیم و اجازه‌ دخالت نداریم، در حالی که می‌توانند در قالب کارهای مشاوره‌ای موضوعات را پیگیری کنند چون بحث عام بوده و نتیجه‌ آن باعث بهم خوردن واگذاری‌ها نه تنها در استان ما بلکه در سایر استان‌ها نیز می‌شود.

فرهنگی همچنین در خصوص برداشت‌های بی رویه‌ آب رود ارس توسط کشورهای ترکیه و ارمنستان، گفت: بحث برداشت آب توسط کشورهای مختلف از مسائل جدی به شمار می‌رود باید از حق آبه خود از این رود دفاع کنیم و دستگاه‌های مسئول مانند وزارت خارجه و وزارت نیرو این موضوع را به جد پیگیری کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که احیای برجام در مجلس مطرح نیست و مصوبه مجلس در سال گذشته کاملا مشخص است، تصریح کرد: مهمترین رکن توقف برجام اقدامات آمریکاست و اگر اقدامات آمریکا برگردد آن موقع می‌توان مذاکره را انجام داد.

انتهای پیام
captcha