روز دانشجو؛ الهام‌بخش نقش بی‌بدیل جوانان در پیشرفت جامعه
کد خبر: 4019062
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

روز دانشجو؛ الهام‌بخش نقش بی‌بدیل جوانان در پیشرفت جامعه

استاندار کردستان گفت: تعیین روزی به نام دانشجو علاوه بر بزرگداشت یاد دانشجویان شهید و‌ حقیقت‌جو، الهام‌بخش نقش بی‌بدیل جوانان دانشجو در پویایی، پیشرفت، روزآمدی و کارآمدی جامعه است.

روز دانشجوبه گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در پیامی روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

دانشجویان ایران اسلامی پیش از انقلاب اسلامی نقش مؤثری در مبارزە با استبداد و استکبار داشتند و با تقدیم سە شهید والا مقام، نام خود را برای همیشە در تاریخ این مرز و بوم بە نیکی ثبت کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصە‌های مختلف از دوران دفاع مقدس تا جهاد برای پیشرفت علم و خودکفایی ایران اسلامی خوش درخشیدند.

‌اینجانب فرارسیدن شانزدهم آذر و روز دانشجو را بە همە دانشجویان به ویژه دانشجویان برومند دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان تبریک عرض نموده و همه عزیزان را به همفکری و همراهی با برنامه های دولت مردمی برای پیشرفت و تعالی استان دعوت می‌کنم.

پیام تبریک رئیس دانشگاه کردستان

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در پیامی با تبریک روز دانشجو عنوان کرد:

16 آذر هر سال داستان حماسی مبارزه خرد و اندیشه با جهالت و خودپرستی را یادآور است. دانشجویانی رشید و آزاده با عشق و شور، سروش رهائی و آزادگی را سر دادند و بر این شوریدگی جان شیرین را به تاریخ پر عزت مبارزه و عدالت‌جویی مردمان ایران زمین به ارمغان فدا سپردند و بار دیگر دانشگاه و دانشجو، ایستادگی و مجاهدت را که بر گرفته از ایمان و بصیرت بود و با دانش و علم جلایی دیگر یافته بود، چون برگی زرین به دفتر مبارزات حق جویانه ملت آزاده ایران افزودند.

دانشگاه کردستان که بر محور پرورش نسل جوان و شکوفایی استعدادهای علمی میهن اسلامی شکل گرفته است، امید دارد در راستای حرکت استکبارستیزی و عدالت‌خواهی با تکیه بر علم و دانش سهمی شایسته را در چرخه توسعه کشور ایفا و با همت دانشجویان عزیز، میهن اسلامی را از هرگونه وابستگی رها سازند.

اینجانب به نیابت از از کلیه همکاران ارجمند دانشگاهی، اعضای هیئت علمی، کارمندان شایسته و دلسوز 16 آذر، روز آزادگی و سرفرازی دانشجو را به همه دانشجویان عزیز و بخصوص دانشجویان دانشگاه کردستان صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداواند موفقیت، سعادت و سلامت همه عزیزان را خواهانم.

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پیامی سالگرد حماسه 16 آذر، روز دانشجو را به جامعه علمی و دانشگاهی استان به خصوص دانشجویان فرهیخته تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

16 آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی، نمایانگر روح عدالت‌طلبی و فریاد خودباوری ملت ایران به ویژه جوانان و دانشجویان آزادی‌خواه در پرتو اسلام عزیز است و ثابت کرد که قلم‏‌ها، شعارها و قدم‏‌های استوار دانشجو، همواره همراه ملت و یاری گر دولت در همه زمینه‏‌هاست.

مبارک باد این روز مقدس بر شما پویندگان دانش و بینش و پرچمداران نهضت‌های نوین علمی، همانا شما از تبار بهاران، در وجودتان هزار جوانه به رویش نشسته و هزاران جویبار در اندیشه‌‌تان جریان گرفته است.

امروز روز توست با گام‌های استوار در تاریک‌خانه‌های میهن فانوس دانایی بیاویز، سرزمین علم و آزادگی، صلابت قدم‌هایت را می‌طلبد، تو با زبان قلم آشنایی، تو با واژه‌ها به گلچینی حقیقت میروی، دست در دست کلمات و پا به پای پرسش‌ها، جستجوگر ناشناخته‌های عالم می‌شوی.

دستهایت ستاره‌های علم‌اند بر خاسته از پیکر زمین و حیات طیبه، طومار جهل را در هم بپیچان تا نقطه پایان گذاشته باشی بر هر چه گمراهی و نادانی، چراکه آمیخته از شور و دانشی، همه روزها به نام توست وقتی در صفحه صفحه تاریخ بر قله‌های سربلند ایستاده‌ای، تجربه‏‌های دیروز را به تلاش‌‏های فردا پیوند می‏زنی تا آینده‌‏ای بسازی لبریز از روز‌های تازه رو به دریچه‌ای به زیباترین و خوشبخت‏‌ترین منظره‏‌های زندگی، همواره این ایام خجسته بر شما دانشجویان فهیم کردستانی مبارک، قدم‌هایتان سبز و دلتان پر امید باد.

انتهای پیام
captcha