۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی در خراسان‌جنوبی افتتاح شد
کد خبر: 4019422
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

۶۲۰ کارگاه اشتغالزایی خرد و خانگی با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز، 17 آذرماه در آیین افتتاح کارگاه‌های اشتغالزایی خرد و خانگی خراسان‌جنوبی که با تجلیل از صندوق‌های قرض‌الحسنه و کارآفرینان برتر همراه بود، گفت: از ابتدای امسال ۶۲۰ شغل خرد و خانگی با همراهی صندوق‌های قرض‌الحسنه به بهره‌برداری رسیده و با ظرفیت قانونی که در بودجه قرار گرفته بود تا الان ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به صندوق‌های استان تخصیص پیدا کرده است.

هنری افزود: از سال گذشته در بحث کیفی‌سازی صندوق‌های قرض‌الحسنه صندوق‌ها را به سمت اشتغالزایی راهنمایی کردیم که نتیجه آن تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ اشتغال خرد خانگی بوده که عدد قابل توجهی است و ۱۹۰ میلیارد ریال از منابع داخلی صندوق‌ها به این مشاغل پرداخت شد.

وی گفت: درخصوص صندوق‌های قرض‌الحسنه که از سال ۹۷ ورود جدی به این حوزه شده با محوریت مساجد و فعالیت ۲۰ تسهیل‌گر ۴۵۶ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان تشکیل شد که ۲۹ هزار و ۳۸۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با همراهی مردم و افزایش روحیه همراهی و همدلی می‌توان اشتغالزایی کرد، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای مداخله مؤثر در بحث اشتغال‌های خرد باعث شد که کمترین انحراف را در این حوزه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با ادامه این روند هرجا که نیاز به مداخله در آموزش و بازاریابی بوده ورود کردیم و ‌نگاهمان این است که با پرداخت تسهیلات فقط اشتغال ایجاد نمی‌شود بلکه اگر ظرفیت‌ها به درستی شناسایی شود می‌توان اثربخشی بهتر و بیشتری داشته باشیم.

هنری گفت: در بحث تأمین علوفه با کار کاملا مردمی که در سطح استان شکل گرفت هزار و ۵۰۰ تن علوفه با پول خود مردم خریداری و با کمک گروه‌های جهادی وارد استان شد که با این حرکت جهادی ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی را شاهد بودیم.

وی افزود: طرح‌های معیشت‌محور خانه‌های روستایی را از دو سال گذشته آغاز کردیم و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه به مردم اهدا شد که برای این طرح از هیچ بودجه دولتی استفاده نشد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این طرح هفت هزار خانوار نیازمند استان در زمینه گوشت و تخم مرغ خودکفا شده بودند که گرانی نهاده‌های دامی به این طرح ضربه زد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سند اشتغالزایی ۱۵۰ روستای استان را با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدوین و در قالب سامانه بارگذاری کردیم که امیدواریم براساس این سند بتوان بخش مهمی از مشکل اشتغال استان را برطرف کرد.

در ادامه این آیین از تسهیل‌گران و مسئولان صندوق‌های قرض‌الحسنه برتر خراسان‌جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha