برگ‌هایی از زندگی شهید مدافع سلامت
کد خبر: 4020557
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
روی میز مطالعه/ «پرواز تا بهشت»

برگ‌هایی از زندگی شهید مدافع سلامت

کتاب «پرواز تا بهشت» که روایتگر گوشه‌ای از زندگی شهید علی‌اکبر آقا‌بابایی‌پور است به قلم سهیلا ‌آقابابایی‌پور منتشر شد.

به گزارش ایکنا، کتاب «پرواز تا بهشت» نوشته سهیلا بابایی‌پور منتشر شد. در این کتاب زندگی شهید مدافع سلامت علی‌اکبر آقابابایی‌پور روایت می‌شود.

در بخشی از پیشگفتار کتاب آمده است: دکتر علی‌اکبر آقا بابایی پور در 16 بهمن 1340 در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران سپری کرد و در سال 1365 به عنوان دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرفته شد. پس از فارغ التحصیلی در سال 1372 به علت علاقه وافر خدمت‌ به هموطنان محروم جامعه، جهت گذراندن دوره طرح پزشکی عمومی راهی استان سیستان و بلوچستان شد و در مدت زمان کوتاهی به دلیل خدمت خالصانه و تلاش‌های بی‌وقفه ایشان در جهت ارتقاء سطح سلامت مردمان آن منطقه به ریاست بیمارستان نیک مهر شهر منصوب شد و...»

کتاب «پرواز تا بهشت» به این شکل آغاز می‌شود: «گرگ‌و‌میش بود. خورشید تلاش می‌کرد دستانش را از ستیغ کوه بالا بیاورد و بر زمین بتابد. گویی خوشه‌های گندم در انتظار آفتابند تا سرهایشان را بالا بیاورند و به سمت خورشید خیره شوند و همراه نسیم صبحگاهی با حرکاتی موزون از تابش طلایی استقبال کنند.

مجتبی، شال کمرش را می‌بست. باید زودتر حرکت می‌کرد. تا روستای کلاک، یک ساعت راه بود. مادر و برادر کوچکترش رضا، گاوهای توی طویله را برای رفتن به صحرا آماده می‌کردند. مجتبی پارچه‌ای که مادرش توی آن دو تا قرص نان و تکه‌ای پنیر محلی برایش گذاشته بود را برداشت و از اتاق خارج شد. توی حیاط از روی طاق چوبی، داسش را برداشت. در همان لحظه، گل محمد وارد حیاط شد و سلام کرد. مجتبی همین که او را دید، سلام کرد و همان طور که با دقت به دنده‌های رنگ رو رفته داسش نگاه می‌کرد، گفت: این داس دیگه به درد نمی‌خوره. کند شده. خستم کردی.»

در بخش میانی کتاب هم آمده؛ «مخالفان نظام جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کردند و وضعیت آنها از دست حکومت خارج شده بود. در اواخر فروردین، شورای انقلاب با تایید امام خمینی به گروه‌های سیاسی فعال در دانشگاه‌ها برای تخلیه دفترهای خود در دانشگاه‌ها مهلتی سه روزه داد. طی این روزها درگیری و خشونت در دانشگاه‌ها شدت گرفت و تعداد زیادی کشته و زخمی شدند. پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران امام خمینی در پیامی نوروزی خود به تصفیه دانشگاه‌ها  تاکید کرد و گفت: باید انقلاب اسلامی در تمام دانشگاه‌های سراسر ایران به وجود آید تا اساتیدی در ارتباط با شرق و غربند تصفیه کردند و دانشگاه محیط سالمی شود برای تدریس علوم عالی اسلامی.

اولین حرکت مهم در 21 فروردین 59 در دانشگاه تبریز انجام شد و با تصرفی تمامی اتاق‌های تشکل‌های مزبور به پایان رسید و چند روز بعد دانشجویان مسلمان پیرو خط امام با اشغال ساختمان مرکزی دانشگاه اعلام کردند تا زمان پاکسازی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه به مرحله اجرا گذاشته نشود، ساختمان مرکزی را ترک نمی‌کنند...»

در انتهای کتاب نیز در خاطره‌ای آمده است: «حالت آرامش، بزرگی و ظرفیت روحی طمانینه و وقار خاصی که داشت. این بخش از شخصیتش برای من بسیار برجسته و جذاب بود. درسی که من طی سعادت دوستی با اکبر گرفتم درس تلاش، غیرت و پشتکار بود و همه اینها را اکبر در همان چهارچوب بسیار مهم معمولی بودن داشت و چقدر این معمولی بودن، این عادی بودن مهم است و در بین ما غیر معمول. یاد و خاطره اش جاودان باد.»

کتاب «پرواز تا بهشت» با عکس‌هایی از شهیدعلی اکبر آقا بابایی‌پور به پایان می‌رسد.

این کتاب برای نخستین بار در هزار نسخه چاپ شده و به قیمت 35 هزار تومان به فروش می‌رسد. موسسه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ این کتاب را بر عهده دارد. همچنین محمدسجاد تقی‌زاده ویراستاری کار را انجام داده و مهدی جاودان طراحی جلد را بر عهده داشته است.

انتهای پیام
captcha