اخبار معارفی رسانه‌ها/ رونمایی از پورتال اطلاع‌رسانی علوم قرآنی
کد خبر: 4020597
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ رونمایی از پورتال اطلاع‌رسانی علوم قرآنی

«رونمایی از پورتال اطلاع‌رسانی علوم قرآنی در دفتر تبلیغات اسلامی» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز دوشنبه 22 آذر است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز دوشنبه 22‌ آذرماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز  سه خبر با عناوین «بیانیه جمعی از فعالان قرآنی درباره معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد»، «انصاریان: دزدان سر گردنه، مانع رزق مردم ضعیف شده‌اند + صوت» و «ترتیل صفحه 303 قرآن/ فرمانروایی ذوالقرنین + فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است. 

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «جزئیاتی از برگزاری پنجمین اجلاسیه اعتاب مقدس کشور» می‌خوانیم: نشست خبری تشریح برنامه‌های «پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی» امروز با حضور اسماعیل اکبریان نماینده تولیت آستان حضرت عبدالعظیم و معاون هماهنگی و توسعه موقوفات در آن آستان مقدس برگزار شد. وی با اشاره به شرکت‌کنندگان اعتاب مقدس سراسر کشور گفت: در این اجلاسیه اعتاب مقدس حرم‌های امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها،‌ مسجد مقدس جمکران و احمد بن موسی شاهچراغ مشارکت دارند. نمایندگان ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه از مهمانان این اجلاسیه هستند. 

 
اکبریان درباره برخی جزئیات پنجمین اجلاسیه اعتاب مقدس سراسر کشور گفت: با دبیرخانه‌ای که نمایندگان اعتاب مقدس شکل دادند، هفت کارگروه تعریف شد که در زمینه‌های فرهنگی، قرآنی، فناوری اطلاعات، خانواده، اجتماعی و عمرانی به فعالیت می‌پردازند. در موضوع فعالیت‌های رسانه‌ای نوظهور باید به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه از تکنولوژی روز می‌توان در جهت ترویج مفاهیم عرفانی و دینی بهره گرفت. یکی از طرح‌هایی که اجراء کردیم، طرح «من قرآن را دوست دارم» بود. هدفمان از این طرح، آموزش روخوانی قرآن به سراسر مردم این سرزمین است. در این راستا آستان مقدس رضوی(ع) مبلغ 500 میلیون تومان و حرم حضرت عبدالعظیم مبلیغ 200 میلیون جهت اعتباربخشی به این طرح هزینه کردند و منتظر اعتبار باقیِ اعتاب مقدسم هستیم.
 
«سند الگو گامی اساسی برای تأسیس تمدن اسلامی است» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

ایسنا

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل «تخصصی کردن فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری زمینه‌ساز جذب نسل جوان به مساجد است»، «ضرر علمای بی‌عمل به اسلام از لشکر یزید هم بیشتر است» و «رفیعی آتانی: علوم انسانی اسلامی، حوزه‌های بنیادین علم را طبق فلسفه الهی توضیح می‌دهد» هستند. در بخشی از خبری با عنوان «ضرر علمای بی‌عمل به اسلام از لشکر یزید هم بیشتر است» می‌خوانیم: حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در سخنرانی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه بر اساس فرموده پیامبر اسلام(ص) جفا کارترین مردم کسانی هستند که نام ایشان را بشنوند اما صلوات نفرستند، عنوان کرد: اگر در حین اقامه نماز هم هستیم و نام حضرت را می‌شنویم باید صلوات خوانده و بعد به نماز خود ادامه دهیم. هر چند خواندن و مطالعه کردن موجب علم اکتسابی می‌شود اما علم واقعی نزد خداوند متعال است و ما وظیفه داریم که برای ارتقای علم خود از خداوند متعال درخواست داشته باشیم. خداوند متعال برخی از علوم را در فطرت و ذات ما ماندگار کرده است که یکی از این علوم و نور آگاهی نسبت به کار خوب و نفرت داشتن نسبت به کارهای بد است.
 
وی با تاکید بر اینکه کافر نور دارد اما از این نور استفاده نمی‌کند و به سمت تاریکی می‌رود، مطرح کرد: علم به زیاد درس خواندن نیست بلکه نوری در دل انسان است و امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند که بدترین آدم‌ها علمای بی‌عمل هستند؛ این تعبیر ایشان فقط در مورد علما نیست بلکه هر فردی هر علمی دارد و به آن علم عمل نکند عالم بی‌عمل است. حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه کسی که می‌داند و خلاف می‌کند از خلافکاری که نمی‌داند، جرم‌اش سنگین‌تر است، عنوان کرد: علمای بی‌عمل و فاسد ضررشان از لشکر یزید برای اسلام بیشتر است همانند افرادی که وهابیون و داعشی‌ها را تربیت می‌کنند تا به اسلام ضربه‌های سنگینی را وارد کنند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز خبری منتشر نکرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «رونمایی از پورتال اطلاع‌رسانی علوم قرآنی در دفتر تبلیغات اسلامی» می‌خوانیم: دو پورتال اطلاع‌رسانی در زمینه علوم قرآنی در دومین روز از برگزاری هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی شد. در این مراسم رونمایی حجت‌الاسلام سیدعلی اکبرحسینی رامندی، حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی، حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم و جمعی از اعضای هیئت علمی و اساتید حضور داشتند. در این پورتال‌های اطلاع‌رسانی، مطالعات مرتبط با نظام‌سازی قرآنی به نشانی الکترونیکی qs.isca.ac.ir و همچنین ۱۷ جلد دایره‌المعارف قرآن کریم به نشانی الکترونیکی qurandoc.com قابل دسترس است.
 
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تدوین سند زیارت در دست اقدام است» و «بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصر آغاز شد» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز یک خبر با عنوان «حدیث امام علی (ع) درباره عالم و جاهل» منتشر کرده است.

میزان

دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز شامل «سفیر قدس؛ کتابی که رهبر انقلاب عنوانش را انتخاب کرد» و «عدم ثبات و نوسان قیمت کتاب و لوازم التحریر در خیابان انقلاب/ انواع کتاب با ۵۰ درصد تخفیف!» هستند.
انتهای پیام
captcha