ایران با قدرت در مذاکرات حاضر شده است / دشمنی‌ها نتیجه نمی‌دهد
کد خبر: 4021517
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

ایران با قدرت در مذاکرات حاضر شده است / دشمنی‌ها نتیجه نمی‌دهد

امام جمعه کرج گفت: متهم‌سازی ایران در خصوص حق مسلم خود در زمینه هسته‌ای یا نپذیرفتن پیشنهاد عادلانه ایران در این موضوع از مهم‌ترین رفتارهای خصمانه آمریکا در مذاکرات است.

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 26 آذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج اظهار کرد: امروز آمریکا به کمک صهیونیست‌ها در اتاق فکر خود به این نتیجه رسیده‌اند که در روند مذاکرات هسته‌ای بهانه‌تراشی کنند.

وی افزود: متهم‌سازی ایران در خصوص حق مسلم خود در زمینه هسته‌ای یا نپذیرفتن پیشنهاد عادلانه ایران در این موضوع از مهم‌ترین رفتارهای خصمانه آمریکا در این مذاکرات است.

حسینی همدانی گفت: این اقدامات با هدف بمباران خبری علیه ایران در پیش گرفته‌اند اما ایران اسلامی با قدرت در مذاکرات حاضر شده و کید دشمنان به خودشان باز خواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه جهان اسلام در موضوعات فرهنگی و دینی به هم پیوسته و دارای اشتراکات فراوان است، اظهار کرد: امروز زبان دینی(عربی) و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از محوری‌ترین مشترکات در جهان اسلام است.

وی تاکید کرد: دشمنان با انواع ترفندها به دنبال ضربه‌زدن به مشترکات دینی و مذهبی مسلمانان هستند اما خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد، قبله واحد، حج واحد و اعمال واحد همگی قدرت اسلام هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره اهمیت امر به مربه معروف و نهی از منکر در جامعه و مراقبت از لغزش و گناه گفت: آنچه در ذهن خود نسبت به دیگران فکر می‌کنیم در نزد خدا در حساب شخصی به نام ما ثبت می‌شود؛ اینکه گزارش درست یا غلط دادیم و یا می‌توانستیم کار کسی را انجام بدهیم و ندادیم همه‌اش حساب و کتاب دارد.

وی گفت: با حرف و تایید انتخاب و تکذیب ما برای افراد اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که توجه نکردیم چگونه عمل کنیم همه پاسخ دارد.

حسینی همدانی تصریح کرد: بیت‌المال که در اختیار عده‌ای است، برخی چه ظلم‌هایی که می‌کنند، اگر انسان بفهمد که حساب پس بدهد و پاسخ محکمه‌پسند الهی داشته باشد کوچکترین خطا و لغزش را به حساب می‌آورد به خودش می‌آید.

وی افزود: باور کنیم که در محضر خداوند هستیم و خدا عالم بر همه امور ما است و همه امور را اصلاح می‌کند، کسی که راحت با وجدان عمل می‌کند وقتی می داند به خدا پاسخ‌گو باید باشد نظر دیگران برای او معنی ندارد.

این مسئول بیان کرد: یکی از منکرات و اعمال ناپسند نقل و نشر اعمال ناپسند است؛ اگر کسی مرتکب گناه شد تکرار نکند برای دیگران و مخفی نگه دارد.

وی گفت: گناه دیگران را باید پوشاند و برملا نکرد البته غیر از جرم‌هایی که عمومی و تعرض به بیت‌المال است که حساب آن جدا است.

حسینی همدانی ادامه داد: همه مسلمین باید توجه داشته باشند که یکدیگر را متهم به تکفیر نکنند و از مر دین خارج ندانند که بر خلاف سیره پیغمبر(ص) است.

وی تاکید کرد: نباید طوری سخن گفت که احساسات تحریک شود، همه باید اهل مطالعه باشیم و وظیفه داریم کتب یکدیگر را بخوانیم، آفتاب وجودی اهل بیت(ع) طوری است که کسی نمی‌تواند انکار کند.

امام جمعه کرج با اشاره به سخنان بزرگان اهل سنت در خصوص حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و تمام ائمه اطهار(ع) گفت: روایات فراوان از بزرگان اهل سنت در خصوص اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داریم .

 

 

انتهای پیام
captcha