شب خاطره «روایت حبیب» در ایستگاه آبادان برگزار شد
کد خبر: 4021728
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

شب خاطره «روایت حبیب» در ایستگاه آبادان برگزار شد

کاروان هنری روایت حبیب در آبادان به عنوان پنجمین ایستگاه خود با برپایی ویژه برنامه شب خاطره پایان یافت و عازم بوشهر شد.

شب خاطره «روایت حبیب» در ایستگاه آبادان برگزار شدبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند شب گذشته 26 آذر، میزبان برگزاری ویژه برنامه شب خاطره «روایت حبیب» بود؛ برنامه‌ای که با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری، نظامی و سیاسی و عموم مردم همراه بود.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در این برنامه با روایت خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی جامع داشت و همواره سعی داشت تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی با یادی از شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم گفت: در حالی که دشمنان اسلام همیشه تلاش می‌کنند تا میان مسلمین تفرقه افکنی کنند و موجب نزاع شوند، اما سردار سلیمانی توانست نیروهای عراقی را برای مبارزه با داعش به خط کند و برادرانه کنار ما مقاومت و ایستادگی کنند.

شاهوارپور با اشاره به وقوع سیل و حضور شهید سلیمانی در خوزستان گفت: حضور حاج قاسم به تنهایی موجب افزایش روحیه مردمی، گروه‌های جهادی و نیروهای سازمانی در راستای تسریع در امدادرسانی و مدیریت بحران آن شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در پایان گفت: جوان امروز ما باید شخصیت حاج قاسم را با تمام وجود درک کند و با الگوبرداری درست به بهره‌برداری از آن در زندگی شخصی بپردازد.

خاطره‌گویی زهرا کرد زنگنه، مادر شهید مدافع حرم رضا عادلی، شعرخوانی محمود حبیبی کسبی، از شاعران آیینی کشور، اجرای قطعه موسیقی «قهرمان ملت عشق» با خوانندگی محمد حشمتی و با شعری از میلاد عرفانپور از دیگر بخش‌های ویژه برنامه شب خاطره «روایت حبیب» در آبادان بود.

همچنین مدیحه سرایی گروه بین‌المللی مصباح المهدی با اجرای قطعه «سردار خونین بال» از دیگر بخش‌های این برنامه از کاروان «روایت حبیب» بود. این مدیحه سرایی به دو زبان عربی و فارسی اجرا شد. سراینده شعر عربی این اثر عباس حزباوی و سراینده شعر فارسی آن فرهنگ دشتی هستند.

در این مراسم فرمانده سپاه حضرت والیعصر (عج) خوزستان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج سپاه و ائمه جمعه، جمعی از روحانیون آبادان و خرمشهر، فرماندار ویژه آبادان، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین منطقه ای و استان خوزستان، سران عشایر، شیوخ، نخبگان، مردم شهید پرور این دو شهرستان و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

گفتنی است، «کاروان هنری روایت حبیب» در دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد. این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا خواهد شد. طی این رویداد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی چون شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار خواهد شد.

کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» خواهند بود و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

«کاروان هنری روایت حبیب» که تاکنون حضور در شهرهای کرمان، اصفهان، زنجان و سنندج را تجربه کرده است، در ادامه سفرهای خود به آبادان آمده است و در ادامه به بوشهر سفر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha