اخبار معارفی رسانه‌ها/ اختتامیه مسابقات قرآن جامعه ایثارگری تهران
کد خبر: 4022612
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

اخبار معارفی رسانه‌ها/ اختتامیه مسابقات قرآن جامعه ایثارگری تهران

«اختتامیه مسابقات قرآن کریم جامعه ایثارگری شهرستان‌های استان تهران برگزار شد» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 30 آذرماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «تأسیس مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت/ برپایی جشنواره از ۱۳ رجب» می‌خوانیم: نشست بررسی برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی فداکار معاون توسعه و مدیریت منابع و علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط‌عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این نشست، ضمن بررسی چگونگی برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه برنامه‌های ماه مبارک رمضان و ماه شعبان و جدول پیشنهادی حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌های استانی جشنواره امامت و مهدویت، از پوستر «جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت» رونمایی شد.
 
برگزاری جشنواره‌های شعر «مولود کعبه»، شعر «همای رحمت» به زبان ترکی، شعر «بشارت» به زبان عربی، شعر «صحیفه»، مولودی‌خوانی نبوی، نقاشی «سجاده رنگین»، کتاب‌خوانی «اختران هدایت»، آواها و نواهای نبوی، شعر نبوی و جشنواره ادبی «ما ملت امام حسینیم» از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است.همچنین مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت با محوریت برگزاری جشنواره‌های اعیاد ماه‌های مبارک رجب و شعبان در دو حوزه امامت و مهدویت به صورت مؤسسه فرهنگی، هنری در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای این اعیاد در نظر دارد. جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت از ۱۳ رجب (۲۶ بهمن) تا نیمه شعبان (۲۷ اسفند) در دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.
 
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تقدیر سازمان بهزیستی از اقدامات حمایتی آستان قدس رضوی برای کودکان بی‌سرپرست» و «ترتیل صفحه 311 قرآن/ شروط شفاعت+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز شش خبر با عناوین «برکات حضرت زهرا (س) / یک ویژگی بارز مصحف فاطمی»، «سفره یلدای نیازمندان با کمک گروه‌های جهادی رنگ مهربانی می‌گیرد»، «مداحان بالای ۵۰ سال بیمه می‌شوند/ کانون مداحان، نماینده صنفی جامعه ستایشگران شد»، «فرهنگسرای اندیشه بخش‌هایی از زندگی وصیت‌نامه شهید سلیمانی را با ۴۰ کلید واژه به تصویر کشید»، «جزای کسانی که به مال حرام ناخنک می‌زنند» و «آقای انصاری! عزاداری دهه محرم بدعت است یا سنت اهل‌بیت؟» منتشر کرده است. 

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز چهار خبر منشر کرده است. در خبری با عنوان «اختتامیه مسابقات قرآن کریم جامعه ایثارگری شهرستان‌های استان تهران برگزار شد» می‌خوانیم: داوود نورچه‌ای، مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم که در حسینیه شهدای منای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: قرآن کریم به عنوان یک نسخه‌ شفابخش و نشان دهنده‌ راه سعادت و طریق اهل بیت(ع) برای ما است.قرآن کریم مناسب‌ترین پناهگاه و سپر برای بشر است و به انسان جایگاه، شخصیت، عزت و موقعیت می‌بخشد. قرآن کریم همانند زره‌ای فولادین انسان را در پناه خودش قرار می‌دهد و می‌توان گفت به عنوان بهترین پناهگاه مؤمن است که راه زندگی و آینده او را ترسیم می‌کند.
 
نورچه‌ای خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از قرآن، به معنای فراهم‌آوری مقدمات، پیمودن مراحل و مراتب و سیرعلمی و عملی است برای آشنایی، درک، فهم و استفاده از علوم، معارف و حقایق آن، جهت نیل به ثواب‌ها، نتایج، برکات و مقامات بی‌شمار مترتب بر آن است. قرآن مرجعی بی‌نظیر در بهره‌مند کردن انسان‌ها در تمام زمینه‌ها است. همان‌طور که جهت بهره‌مندی از آب که مایه حیات مادی انسان است، گاه نیاز به تلاش و کاوش و حفر چاه و کنار زدن لایه‌های خاک و سنگ از روی آن است، برای بهره‌مندی از قرآن این منبع و مایه حیات طیبه نیز نیاز مبرم به تمهیدات لازم و تلاش و کاوش مورد انتظار است. در این مراسم از برترین‌های قرآنی شاهد و ایثارگر شهرستان‌های استان تهران تجلیل شد.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «چهل‌ونهمین شماره فصلنامه «الهدی» در عراق منتشر شد»، « برگزاری نمایشگاه مجازی «قرآن و حافظ» در قرقیزستان» و «وبینار «شهید قاسم سلیمانی و کرامت اسلامی برگزار شد» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا دو خبر با عناوین «شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) به چاپ شصت و چهارم رسید» و «پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به پرسشی درباره فاطمیه» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز صرفاً یک خبر با عنوان «رقابت ۲۰ نفر از بانوان در رشته دعاخوانی و ترتیل مسابقات قرآن» منتشر کرده است. در بخشی از این خبر می‌خوانیم: اولین روز از آغاز مرحله فینال رقابت‌های بخش بانوان چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن صبح امروز سه شنبه ۳۰ آذر ماه از ساعت ۸ صبح آغاز شد.در این شب از رقابت‌ها ۲۰ نفر شرکت کننده در رشته‌های مختلف در حال رقابت هستند. در رشته ترتیل ندا مرادی از استان تهران منصوره آقا حسنی از سمنان، راضیه رحیمی از مازندران، مهناز جبار زاده از اردبیل، عادله شیخی از مرکزی، الناز همتی از تهران، خدیجه دیاری از قم، فهیمه اصغرزاده از کرمان، نرجس شریف زادگان از بوشهر، نزیهه جنامی از خوزستان امروز به رقابت می‌پردازند.
 
همچنین زینب حاجیان حسین آبادی از اصفهان، سیده خدیجه تقوی از سمنان، مریم هشیار از گلستان، عصمت پیر مرادی از خوزستان، لیلا محمدی از اردبیل، طاهره ایرانی از کرمانشاه، بنت الهدی شایق از خراسان رضوی، هاجر خورشیدی از گیلان، مریم سهیلی از اصفهان و زهرا محمدی از البرز در رشته دعاخوانی در حال رقابت هستند.گفتنی است، مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۹ آذر تا سوم دی ماه در بخش خواهران از ساعت ۹ تا ۱۲ و در بخش برادران از ساعت ۱۸ الی ۲۳ به‌صورت حضوری (با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی) در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز فقط یک خبر با عنوان « صدقه بدهیم تا سفری ایمن داشته باشیم» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز پنج خبر با عناوین «گلدوست: «شب یلدا» یادآور آیین‌های ارزنده و فرهنگ ایران اسلامی است/شبی برای حافظ خوانی»، «تقدیر رئیس سازمان بهزیستی کشور از اقدامات حمایتی آستان قدس برای کودکان بی‌سرپرست»، «قمی: سازمان تبلیغات اسلامی از تصمیم‌های شورای عالی ستایشگری حمایت می‌کند»، «شناخت تفکر «حضرت زهرا(س)» اصل فلسفه ایام فاطمیه»، و «اعلام مصوبات جلسات ۶۴۰ و ۶۴۱ هیئت انتخاب و خرید کتاب » منتشر کرده است.
 
 
 
انتهای پیام
captcha