آموزش و پرورش تعلیمات قرآنی را با توجه به نیاز روز داشته باشد
کد خبر: 4023701
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با مدیرکل قرآن و عترت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش تعلیمات قرآنی را با توجه به نیاز روز داشته باشد

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی تأکید کرد: بیشتر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش براساس نیازهای جامعه، معطوف به تعلیمات قرآنی باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش طی سفر یک روزه که به قم داشت با آیت‌الله العظمی محمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

باقری در این دیدار به ارائه گزارش از فعالیت‌های این اداره‌کل پرداخت و در ادامه آیت‌الله علوی گرگانی طی سخنانی گفت: مجموعه گزارشاتی که شما از فعالیت‌ها‌‌ی آموزش و پرورش ارائه دادید، باعث مسرت است و امیدواریم موجبات خشنودی حضرت حق را نیز فراهم آورد.

وی افزود: بیشتر فعالیت‌های شما باید معطوف به تعلیمات قرآنی باشد و همانطور که فعالیت‌های خود را برشمردید، اکثر این فعالیت‌ها بر اساس نیازهای جامعه طراحی شده است و باید همین راه را ادامه دهید اما باید دانش‌آموزان را به مسیری هدایت کنیم تا قرآن را در دستور زندگی رسمی خود قرار دهند یعنی همه کارها را از قرآن استمداد کنند و ملاک موفقیت خودمان را عمل به آیات الهی قرآن قرار دهیم.

این مرجع عالیقدر ادامه داد: چه خوب است که آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی که انجام داده است، متناسب با همه دوره‌های مختلف تحصیلی و دانش‌آموزان با سنین مختلف برنامه‌های متنوع ارائه می‌دهد و باید برای همه این سنین و دوره‌های تحصیلی دستورات و برنامه‌های قرآنی مقتضی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب الهی ما مسلمانان و دریایی عمیق است که پایان ندارد و هر چقدر هم از آن علم و معرفت صید کنیم، باز هم مطالب نو و بدیعی دارد که می‌تواند راه سعادت دین و دنیای بشریت را مشخص و آن را هدایت کند.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: بهترین دین نزد خداوند اسلام است و دستورالعمل اسلام در قرآن کریم نهفته است کسی که قرآن را بخواند به حقانیت اسلام پی خواهد برد باید همه دست اندرکاران حوزه قرآن،عترت و نماز خودشان عامل به این مکتب ناب الهی باشند تا سخنانشان در دل و جان دانش آموزان اثر گذار شود.

انتهای پیام
captcha