غیرحضوری شدن مدارس چهارمحال‌وبختیاری دور از انتظار نیست
کد خبر: 4024031
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
معاون استاندار؛

غیرحضوری شدن مدارس چهارمحال‌وبختیاری دور از انتظار نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به ورود سویه اُمیکرون به کشور امکان غیرحضوری شدن مدارس و ارائه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی دور از انتظار نیست، بنابراین باید تقویت فیبرنوری و زیرساخت‌های آموزش مجازی مدنظر باشد.

جعفر مردانی معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ششم دی‌ماه در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم، اظهار کرد: باتوجه به ورود سویه اُمیکرون به کشور امکان غیرحضوری شدن مدارس و ارائه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی دور از انتظار نیست، بنابراین باید تقویت فیبرنوری مدنظر باشد.

وی با اشاره به مشکلات سرویس‌های بهداشتی در برخی مدارس، عنوان کرد: در جلسه قبلی شورای آموزش و پرورش در شهرستان اردل بر احداث سرویس بهداشتی در مدارس فاقد سرویس بهداشتی تأکید شد، باید تا دو ماه آینده این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های پایه دهم در برخی نقاط محروم چهارمحال و بختیاری از مطالبات مردم است، گفت: برای برگزاری کلاس درس در پایه دهم باید تعداد دانش‌آموزان به حدنصاب برسد، اگر بر اساس قوانین امکان تشکیل کلاس در این پایه وجود ندارد، باید این مسئله به اطلاع مردم رسانده شود تا نارضایتی‌ها کاهش پیدا کرد.

مردانی در خصوص ضرورت ایجاد نمایندگی ادارات در بخش‌های مختلف در شهرستان‌ها، بیان کرد: برای مثال دسترسی مردم ساکن در بخش‌ بازفت، دهستان مشایخ، دوآب صمصمامی، بخش زاینده‌رود و ... به مرکز شهرستان دشوار است، بنابراین برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات باید آموزش و پرورش نسبت به استقرار نمایندگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری اقدامات لازم را پیگیری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آمار بی‌سوادی در استان، تصریح کرد: ۹۶.۲ درصد جمعیت استان باسواد هستند، باید شهرستان‌های استان از نظر آمار بی‌سوادی مورد مقایسه قرار بگیرند و تعداد مراکز یادگیری در شهرستان‌هایی مانند کوهرنگ، اردل و لردگان که آمار بی‌سوادی در آن‌ها بالاتر از سایر شهرستان‌ها است، افزایش پیدا کند، همچنین فرمانداران ملزم شوند تا بحث سوادآموزی بی‌سوادان را پیگیری کنند.

وی در خصوص تقدیر از دانش‌آموزانی که در پرسش مهر رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان شرکت کرده‌اند، یادآور شد: از هر شهرستان یک دانش‌آموز که بهترین پاسخ را به سوال رئیس‌جمهور داده‌اند، انتخاب شود، سپس اعتبار لازم برای تقدیر از این دانش‌آموزان به نحو احسن تامین خواهد شد.

مردانی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت دانش‌آموزان، تصریح کرد: باتوجه به سردسیر بودن چهارمحال و بختیاری بحث تهویه مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، برای تهویه مدارس نیازمند سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم، سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار همکاری لازم را داشته باشد.

شیوع اُمیکرون و احتمال غیرحضوری شدن امتحانات مدارس

فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست بیان کرد: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز نباید انشعاب مدارس را به‌علت بدهی قطع کنند، همچنین مدارس نیز باید الگوی مصرف را رعایت کرده تا مشمول معافیت شوند، همچنین برای پرداخت بدهی‌های ماقبل سال ۹۸ باید فرجه‌ای برای تامین اعتبار در نظر گرفته شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف مدارس تخریبی در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد با اختصاص اعتبارات محرومیت‌زدایی بحث نوسازی و بازسازی مدارس تخریبی در استان تسریع شود.

قائدامینی افزود: برخی مدارس چهارمحال و بختیاری فاقد حصار هستند و همین مسئله در ایام کرونا و تعطیلی مدارس موجب شد از فضای مدارس برای موضوعات دیگر استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان حضوری است، گفت: اما امکان دارد باتوجه به شرایط کرونا و ورود سویه اُمیکرون این تصمیم تغییر کند، اما طبق آخرین مصوبات قرار است، امتحانات حضوری برگزار شود، در حال حاضر آموزش در مدارس به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و در کلاس‌های درسی که تعداد دانش‌آموزان بالا است، دانش‌آموزان گروه‌بندی شده‌اند و حداقل دو روز در هفته در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در بازگشایی مدارس بحث رنگ‌بندی مدنظر نبود، عنوان کرد: بیش‌ترین تأکید در حال حاضر در مدارس بر بحث تهویه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است، باتوجه به سردسیر بودن چهارمحال و بختیاری مدارس نیازمند تهویه هستند، اما اعتبار لازم برای تهیه تهویه وجود ندارد، برای تعدادی از مدارس با استفاده از ظرفیت خیرین تهویه تهیه شد، اما بسیاری از مدارس نیازمند تهویه هستند.

انتهای پیام
captcha