۱۲۰ خانه عالم در خراسان‌شمالی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد
کد خبر: 4024101
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

۱۲۰ خانه عالم در خراسان‌شمالی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده ۱۲۰ خانه عالم در خراسان شمالی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالیحجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی با اشاره به اینکه 157خانه عالم در هشت شهرستان استان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد، 9 خانه عالم در گرمه، 24 خانه عالم در اسفراین، 32 خانه عالم در بجنورد، 13خانه عالم در جاجرم، 11خانه عالم در راز ، 18خانه عالم در فاروج، 22 خانه عالم در مانه و سملقان و 28 خانه عالم در شهرستان شیروان قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه 110خانه عالم حدود 10سال سابقه ساخت دارند، تصریح کرد: 120 خانه عالم در خراسان شمالی نیازمند ترمیم، مرمت و تجهیز هستند.

وی در خصوص نیاز به خانه‌های عالم در روستاها ، اظهار کرد: با کمبود 17 خانه عالم در برخی از روستاها روبه رو هستیم که هم اکنون نیز یا همکاری مردم آمادگی ساخت این خانه‌ها را داریم.

رفیعی در خصوص خالی بودن برخی از خانه‌های عالم و عدم استقرار روحانی در این خانه‌ها، تصریح کرد: یکی از دلایل خالی بودن خانه‌های عالم این است که این منازل به تازگی تخلیه شده‌اند و هنوز روحانی جدید در آن محل مستقر نشده است، دلیل دیگر این امر نیز عدم قابلیت سکونت در برخی از خانه‌های است.

وی افزود: در این رابطه با تهران هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا خانه‌هایی که در محل مناسبی بنا نشده‌اند را فروخته و مکان مناسب‌تری برای آن در نظر گرفته شود.

رفیعی در خصوص کسب اعتبار برای ساخت، ترمیم و مرمت خانه‌های عالم اظهار کرد: به‌صورت کشوری توافق نامه‌ای با بنیاد مسکن و سازمان تبلیغات به امضا رسید که طی این تفاهم‌نامه، بنیاد مسکن استان در سه عرصه ارائه تسهیلات برای ساخت، تکمیل و تجهیز با سازمان تبلیغات همکاری می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: طی توافق نامه ملی که با بنیاد مسکن و سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت مقرر شد یک هزار خانه عالم در کشور ساخته و 300 خانه عالم تعمیر و تکمیل شوند؛ در خصوص این اعتبار کشوری هنوز سهمیه خراسان شمالی مشخص نشده است.

وی  تصریح کرد: حدود ۱۲۰خانه عالم در استان نیازمند تعمیر و بازسازی هستند که هر خانه برای تعمیر به طور میانگین ۳۰ میلیون تومان هزینه  دارد و به طور کلی نیازمند اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان ما با ۴۶ درصد جمعیت روستایی رتبه سوم را در کشور دارد، بیان کرد: با توجه به این موضوع تأمین خانه‌های عالم و استقرار روحانی در روستاها امری مهم و ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

رفیعی در پایان با بیان اینکه نگاه این اداره به تأمین خانه‌های عالم در روستاها نگاهی مردمی است، تصریح کرد: نیت ما این است که مردم با خواست خود در ساخت خانه‌های عالم مشارکت داشته باشند؛ افرادی که متقاضی اهدا زمین برای ساخت خانه عالم هستند می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای از طرف سازمان تبلیغات به متقاضیان در این امر مشارکت داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha