مرجفین، یکی از مهم‌ترین دشمنان در برابر جبهه حق
کد خبر: 4024778
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

مرجفین، یکی از مهم‌ترین دشمنان در برابر جبهه حق

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه دو کوهه گفت: قرآن 6دشمن برای اسلام تعریف کرده است که مهم‌ترین آن‌ها مرجفین هستند که در برابر جبهه حق ایستاده‌اند.

حجت الاسلام غلام حسن تسخیری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه دو کوههبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام غلام حسن تسخیری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه دو کوهه در مراسم گرامیداشت 9دی ماه، که در مصلی امام خمینی (ره)بجنورد برگزار شد، با اشاره به فتنه‌ای که در سال 88 رقم خورد بیان کرد: این فتنه اولین و آخرین فتنه تاریخ بشری نبوده و نیست؛ از زمانی که اسلام شکل گرفت و تا اسلام استمرار دارد در مقابل اسلام ناب محمدی فتنه بوده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم به این نکته نیز اشاره می‌کند که دشمنانی که با فتنه افکنی در مقابل جبهه حق قرار گرفته‌اند عاقبت شکست سختی خواهند خورد و پیروزی با جبهه حق است و این وعده الهی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه دو کوهه با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم برای جبهه حق ۶ دشمن تعریف کرده است و آن‌ها مشرکین، کفار، منافقین، شیاطین، هوای نفس و مرجفین هستند، اظهار کرد: امروزه یکی از مهم ترین درگیری‌های جبهه انقلاب با مرجفین(اراجیف گویان) است؛ که رسانه و فضای مجازی رها شده و تاثیر بسزایی نیز در افکار عوام و خواص دارد، جنگ امروز تنها جنگ نظامی اقتصادی و فرهنگی نیست بلکه جنگ ادراکی است.

این مسئول افزود: درک ادراکی در حوزه رسانه قرار گرفته است و امروزه نقش رسانه بسیار در جامعه مهم است.

وی با اشاره به گروه کفار و مشرکین که دشمنان جبهه حق هستند، تصریح کرد: این گروه قدرت غلبه برحق را ندارند و فقط می‌توانند از پشتِ موانع و دیوارها آسیب برسانند، اما جرأت رویارویی با جبهه حق را ندارند.

تسخیری درخصوص تاثیر بسزای  نفاق در جبهه، بیان کرد: پیروزی میدان در دست جبهه حق است اما قرآن به این امر متذکر می‌شود که مراقب نفاق باشید که، نفاق چهره دوستی به خود می‌‌گیرد اما می‌تواند ضربه محکمی را به نظام وارد کند.

این مسئول با اشاره به شباهت فتنه جمل در زمان امام علی (ع) با فتنه سال۸۸، اظهار کرد: فتنه جمل فتنه‌ای بود که مردم با امام خود بیعت کردند و از امیرمومنان خواستند تا ولایت جامعه را به عهده بگیرد، آنان گروهی از منافقین با فتنه افکنی سعی نمودند تا حکومت نوپا و علوی امام علی(ع) را از بین ببرند؛ این افراد کسانی بودند که شکم پارگی کرده و مقبولیت خوبی بین جامعه داشتند اما سعی در فتنه افکنی در جامعه اسلامی داشتند.

تسخیری ادامه داد: در جمل سران فتنه از جمله طلحه و زبیر که جزو اولین بیعت کنندگان با امام علی(ع) بودند با بهانه‌های مختلفی از جمله بهانه رفتن به حج عمره به میدان آمدند که هدف اصلی آن‌‌ها جمع آوری گروه و نیروی کمکی بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه دو کوهه، در خصوص نقش پنج گروه در فتنه ۸۸، تصریح کرد: این پنج گروه بیگانگان با محوریت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، ضد انقلاب داخلی و خارجی، خواص بی‌بصیرت و فرقه‌های نوظهور بودند که با یکدیگر در این فتنه هم پیمان شدند.

تسخیری با بیان اینکه فتنه ۸۸، ۲۵۰ روز به طول انجامید، اظهار کرد: در فتنه ۸۸ عَلم فتنه به دست کسانی بود که از محبوبیت خوبی در بین مردم برخوردار بودند و هرکدام سِمت خاصی در دولت داشتند و جزئی از بدنه نظام بودند با این حال عَلم فتنه را به دست گرفته و افکار عمومی را مخدوش کردند.

وی بهانه شروع فتنه ۸۸ را تقلب در انتخابات عنوان و تصریح کرد: این بهانه دشمنان برای شروع فتنه بود اما هدف آن‌ها فراتر از یک آسیب کوچک به نظام بود؛ هدف دشمنان تخریب وجه نظام و ولایت فقیه بود.

این مسئول با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند« براندازی نظام هدف اصلی فتنه انگیزی سال ۸۸ بوده است»، بیان کرد: در طول این فتنه شعارهای تندی به اصل نظام و رهبر جامعه داده شد و سرانِ فتنه بیان کنندگان این شعارهارا افراد خداجو عنوان می‌کردند.

وی با بیان شباهت دیگری از جنگ جمل با فتنه سال۸۸، تصریح کرد: دشمنان از روش‌های مختلفی برای تزلزل افکار عمومی استفاده می‌‌کردند که یکی از این روش‌ها نامه نگاری وانتشار بیانیه و مقاله نویسی بود.

تسخیری افزود: در جنگ جمل طلحه و زبیر با نامه نگاری به مردم و حاکم بصره گفتند که از امام علی(ع) حمایت نکنید و خود را برای مقابله با ایشان آماده کنید؛ زید بن سوهان از یاران با بصیرت امام علی(ع) و حاکم شهر بصره با نوشتن اینکه این نامه پاسخی ندارد دست رد به سینه طلحه و زبیر زد.

این مسئول ادامه داد: در فتنه ۸۸ نیز نامه‌‌ای را خطاب به مقام معظم رهبری نوشتند که در آن نامه به منظور ادب حتی سلام  نیز نوشته نشده بود؛ نامه‌ها و بیانیه‌های تهدید آمیز زیادی نسبت به مقام معظم رهبری طی این فتنه نوشته شد که سه بیانیه در رسانه نیز منتشر شد. 

 

تسخیری افزود:  پشت پرده این بیانیه‌ها قلب نظام را مورد هدف قرار داده بودند و قصد در تخریب نظام داشتند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ را سه گروه تشکیل می‌دادند، تصریح کرد: گروه اول در این فتنه مردود شدند که این افراد امثال کروبی‌ها و موسوی‌ها بودند، گروه دوم را مردم با بصیرت تشکیل می‌داد که پشت نظام و ولایت فقیه خود ایستادند و دشمنان را خوار و ذلیل کردند و گروه سوم کسانی بودند که در این آزمون مشروط شدند و برای حمایت از رهبری برای ایشان شرط تعیین می‌کردند که حتی این گروه می‌توانند در زمره گروه اول قرار گیرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه دو کوهه، با بیان اینکه  فتنه ۸۸ اهداف خاصی را به دشمنان داد، اظهار کرد: از این اهداف می‌توان به تشویش اذهان عمومی، امیدواری دشمنان به برخی از جریانات داخلی و سوء استفاده از آن‌ها، تخریب چهره‌ها و نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران و نهادهای تحت حمایت رهبری، بازی با حیثیت نظام و انقلاب در خارج کشور و افزایش فشار و تحریم‌ها بود.

تسخیری با بیان اینکه همه ارادتمندان به انقلاب، نظام و مقام معظم رهبری برای سرکوب فتنه تلاش کردند، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران از یک امتحان بزرگ عبور کرد و دستاورد‌های مهمی را به دست آورد و این درس به دشمنان داده شد که اگر جنگی نیز در کار باشد با مردمی با بصیرت رو به رو است.

این مسئول ادامه داد: غربی‌ها خود به این امر اقرار کرده‌اند که جنگ مذاهب و فتنه‌های سیاسی و انقلابی رسانه حرف اول را می‌زند، ما از تمام این روش‌ها برای شکست ایران استفاده کردیم و نتوانستیم بر ملت ایران پیروز شویم.

وی در پایان با هشدار به فتنه گران و دشمنان، بیان کرد: به دشمنان و فتنه گران بیرونی این هشدار را دادیم که پس از رزمایش مقتدرانه سپاه پاسداران دست از پا خطا نکنند چرا که قادریم با موشک‌های نقطه‌زن خود آن ها را با خاک یکسان کنیم.

انتهای پیام
captcha