جهاد اسلامی: در صورت شهادت اسیر فلسطینی پاسخ قاطع خواهیم داد
کد خبر: 4024846
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵

جهاد اسلامی: در صورت شهادت اسیر فلسطینی پاسخ قاطع خواهیم داد

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی تهدید کرد در صورتی که هشام ابوهواش، اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت برسد آن را ترور می‌دانیم و به صورت مقتضی پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرساله، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر اسیر هشام ابو هواش به شهادت برسد، بر اساس مقتضیات با موضوع برخورد خواهیم کرد. 

وی تأکید کرد اگر هشام ابو هواش به شهادت برسد، این کار را ترور از پیش برنامه‌ریزی شده دشمن می‌دانیم و طبق شرایط تعهد خود برای پاسخگویی به هر ترور با موضوع برخورد خواهیم کرد.
 هشام ابوهواش، اسیر فلسطینی 40 ساله و پدر پنج فرزند است، این اسیر فلسطینی بیش از 130 روز است که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد و این درحالی است که رژیم صهیونیستی همچنان از پذیرش خواسته این اسیر فلسطینی به‌رغم هشدار پزشکان در مورد وخامت وضعیت سلامتش امتناع می‌کند. وی خواستار تعیین سقفی زمانی برای بازداشت موقت خود است.

در همین حال، هفته گذشته باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند حکم بازداشت اداری هشام ابوهواش را به حالت تعلیق درآورند.

این باشگاه با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود به نقل از جواد بولس، وکیل این اسیر گزارش داد: ابوهواش پس از وخامت وضعیت جسمانی‌اش به دلیل اعتصاب غذا، هنوز در بیمارستان اساف هروفیه فلسطین اشغالی بستری است.

باشگاه اسیران فلسطینی در ادامه درباره تعلیق حکم بازداشت اداری ابوهواش توضیح داد: این تعلیق به معنای لغو بازداشت اداری نیست بلکه به معنای برداشته شدن مسؤولیت سرنوشت و جان او از دوش مدیریت زندان‌های رژیم اشغالگر و اطلاعات این رژیم (شاباک) و انتقال این اسیر به بازداشتگاهی غیررسمی در بیمارستان است و ابوهواش به جای زندانبان‌ها، تحت حراست نیروهای امنیتی بیمارستان خواهد بود و طبق قوانین بیمارستان خانواده‌اش فعلاً نمی‌توانند او را به مکان دیگری انتقال دهند اما می‌توانند به ملاقات او بروند.

انتهای پیام
captcha