چراغ روشن خانه قرآن رمیله آبادان به همت اهالی روستا
کد خبر: 4025182
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

چراغ روشن خانه قرآن رمیله آبادان به همت اهالی روستا

مدیر خانه قرآن اهل‌بیت(ع) روستای رمیله آبادان با بیان اینکه در راه اندازی و استمرار فعالیت‌های قرآنی و کارآفرینی این مرکز، همسرم و خانواده‌های اهالی روستا همراهی زیادی داشته‌اند، گفت: این خانه قرآنی مثل سفره‌ای است که اهالی و خانواده‌های ما هر کدام به اندازه توان خود به آن کمک می‌کنند.

خانه قرآن رمیلهخیری‌سادات دیلمی، مدیر خانه قرآن اهل‌بیت(ع) روستای رمیله آبادان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه این خانه قرآن از سال 93 در این روستا فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: محل این خانه قرآن در منزل شخصی ما در روستای رمیله است. در ابتدا، یک اتاق به آموزش قرآن اختصاص دادیم که امکانات زیادی هم نداشت، اما با تلاش همسرم امیر شفاهیان، فضای منزل برای آموزش قرآن و سایر فعالیت‌های فرهنگی بیشتر از قبل فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: فضای منزل 400 متر مربع است. با وجود فضایی که برای آموزش و بازی بچه‌ها در نظر گرفته شده ما در یک اتاق زندگی می‌کنیم. در حال حاضر، یک اتاق بازی برای کودکان، یک سالن برای اجتماعات خانه قرآن و یک آشپزخانه برای قرآن آموزان آماده شده است.

دیلمی که مدرک کارآفرینی نیز دارد، گفت: غیر از کلاس‌های آموزش قرآن کریم، فعالیت‌های کارآفرینی نیز داریم. با توجه به بیکاری و نیاز جوانان روستا و بانوان به اشتغال، فعالیت‌هایی چون آموزش خیاطی، حصیربافی و مشاغل خانگی دیگر را شروع کرده‌ایم. همچنین بازارچه خیریه طیبات، برای عرضه محصولات بانوان توانمند روستا وابسته به خانه قرآن اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند.

این فعال قرآنی ادامه داد: با توجه به تنوع فعالیت‌های مؤسسه از آموزش قرآن کریم، آموزش کودکان، فعالیت‌های خیریه و کارآفرینی، تلاش ما این است که فضای بیشتری را برای این فعالیت‌ها فراهم کنیم. اگر بتوانیم حمایت خیرین یا تسهیلات وام قرض‌الحسنه دریافت کنیم می‌توانیم از طبقه دوم منزل برای ایجاد فضای بیشتر استفاده کنیم.

وی درباره نیاز مردم روستای رمیله به این فضای قرآنی، فرهنگی و کارآفرینی گفت: بعضی بچه‌های ما برای آموزش به قم می‌روند. اگر فضای آموزشی برای آنها فراهم کنیم، در این صورت نیازی ندارند که این راه دور را طی کنند. تصمیم داریم فضای آموزشی خانه قرآن را به نحوی آماده کنیم که بتوانیم دوره‌های فشرده یک ماهه تربیت مربی قرآن و تربیت مربی کودک برگزار کنیم.

این کارآفرین با اشاره به عدم وجود کلاس‌های متنوع آموزشی در روستا گفت: هم و غم ما دختران روستا هستند. برای برخی خانواده‌های نیازمند زمینه اشتغال را با تهیه دستگاه‌ جوجه‌کشی یا دامداری‌های کوچک فراهم کردیم. با توجه به اینکه وسیله حمل و نقل نداریم، کارها را به سختی انجام می‌دهیم، اما با همت و همراهی مردم روستا این جهاد ادامه دارد.

دیلمی در پایان اظهار کرد: در راه‌اندازی و استمرار این فعالیت‌های قرآنی و کارآفرینی، همسرم حمایت ویژه‌ای از کار داشت. همچنین خانواده من و همسرم همراهی زیادی در کارها دارند. کولر، موکت، وسایل بازی، جوایز و بسیاری از امکانات موجود در خانه قرآن اهل بیت(ع) به کمک خیرین تهیه شده است و همچنان برای ادامه فعالیت به حمایت خیرین نیاز داریم چراکه جذب کودکان و نوجوانان به این گونه فضاها نیازمند امکانات بیشتری است.

این فعال قرآنی با بیان اینکه چراغ این خانه قرآنی به لطف خدا و عنایت امام عصر(عج) روشن است، افزود: اهالی روستای رمیله از فعالیت این خانه قرآنی حمایت می‌کنند. این خانه قرآنی مثل سفره‌ای است که اهالی روستا و خانواده‌های ما هر کدام به اندازه توان خود به آن کمک می‌کنند و چیزی به آن اضافه می‌کنند. از همه آنها قدردانی می‌کنم. از برکت قرآن، مردم حمایت خوبی از کار می‌کنند، اما نیاز است که بیشتر از این به قرآن خدمت کرد.

 

انتهای پیام
captcha