هیچ منبعی مانند قرآن شهدا را برای ما تعریف نمی‌کند
کد خبر: 4026766
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

هیچ منبعی مانند قرآن شهدا را برای ما تعریف نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هیچ منبعی مانند قرآن شهدا را برای ما تعریف و تبیین نمی‌کند. مقام معظم رهبری نیز براساس قرآن کریم بخشی از شخصیت قرآنی شهید سلیمانی را معرفی کردند و فرمودند شهید سلیمانی حقیقتاً اهل صداقت بود و این همان معرفی خدای متعال از شهدا است که آن‌ها را اهل صداقت می‌داند.

امام جمعه قزوین

آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عابدینی امروز ۱۶ دی ۱۴۰۰ در مراسم تدفین ۲ شهید گمنام در محل لشگر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: هیچ منبعی مانند قرآن شهدا را برای ما تعریف و تبیین نمی‌کند. مقام معظم رهبری نیز براساس قرآن کریم بخشی از شخصیت قرآنی شهید سلیمانی را معرفی کردند و فرمودند شهید سلیمانی حقیقتاً اهل صداقت بود و این همان معرفی خدای متعال از شهدا است که آن‌ها را اهل صداقت می‌داند.

وی در ادامه یادآور شد: شهدا علاوه بر اینکه اهل صداقت بودند پیرو اهل بیت (ع) و انبیای الهی نیز بودند و بر پیروی از اهل‌بیت (ع) تاکید داشتند. شهیدان بندگان خاص خدا هستند؛ آن‌ها قبل از اینکه به مقام شهادت برسند مجاهد در راه خدا هستند و طبق فرمایش حضرت علی (ع) جهاد دری از درهای بهشت است و خداوند این در را برای هرکسی باز نمی‌کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: شهیدان بر طبق نص صریح قرآن زنده هستند و بعد از شهادت نیز تأثیرگذاری دارند و این مورد را در مورد خیلی از شهدا از جمله شهید سلیمانی نیز می‌توانیم ببینیم که بعد از شهادت خود نیز بر روی افراد و معادلات دنیا اثرگذار بود.

وی ادامه داد: شهدا در راه خدا هرچه داشتند را دادند و با اقتدا به انبیاء و اهل بیت (ع) در راه آزادگی دنیا تلاش کردند، آن‌ها با جانفشانی و گذشت از همه دارایی خود ملت‌های مظلومی همچون سوریه و یمن را از ظلم نجات داده و کار را بر مستکبرین عالم سخت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن تأکید به این نکته که شهدا زمینه سازان ظهور منجی عالم بشریت هستند، تصریح کرد: خداوند متعال به دست شهیدان و جوانمردان عالم و مقتدایشان رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) کارهای بزرگی انجام داده است.

آیت‌الله عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: گام‌های بلندی که شهدا مخصوصاً سردار سلیمانی برداشتند مسیر تا ظهور را نزدیک می‌کند زیرا شهیدان انصار دین خدا و رسول خدا و ائمه‌اطهار هستند و سرنوشت عالم را تغییر می‌دهند.

انتهای پیام
captcha