مدیریت مدافعان سلامت در کنترل کرونا جهادی بود
کد خبر: 4027260
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

مدیریت مدافعان سلامت در کنترل کرونا جهادی بود

معاون وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت‌های مدافعان سلامت در دوران کرونا گفت: مدیریت مدافعان سلامت در کنترل کرونا جهادی بود.

دکتر بهرام دارایی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام دارایی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو شامگاه گذشته، 18 دی‌ در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست این دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های مدافعان سلامت در دوران کرونا اظهار کرد: مدیریت کرونا با شجاعت و ایثارگری مدافعان سلامت، مدیریتی جهادی بود و همه ما وامدار این قشر شریف هستیم.

وی ارتقای امکانات و تجهیزات حوزه سلامت و دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی و درمانی در کردستان را مهم برشمرد و افزود: همدلی و تعامل مدیران اجرایی استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکنون رویکرد مناسبی داشته است که تقاضا داریم با ادامه آن زمینه تعالی و رشد بیشتر در حوزه فراهم شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حوزه سلامت و ارتقای شاخص‌ امکانات پزشکی و درمانی بیان کرد: باید با فراهم آوردن شرایط لازم از رنج رفت و آمد بیماران جهت درمان به دیگر استان‌ها کاسته شود، چراکه مردم شریف و نجیب کردستان لایق کسب بهترین خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن استان کردستان، تبادلات مرزی آن و کولبرانی که به جابجایی محصولات سلامت محور اشتغال دارند، سنجش سلامت کالای بهداشتی بسیار حائز اهمیت و مستلزم ایجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه مجهزی در آینده نزدیک جهت بررسی اقلام بهداشتی و آرایشی است.

دارایی با بیان اینکه امروز کردستان به ساحل آرامش رسیده است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان اکنون از هر لحاظ امکانات خوب و منحصربه فردی دارد، لذا امیدواریم با هدایت عبدالملکی و مدیریت کارآمد وی خدمات ارزنده‌ای در شأن مردم این استان ارائه شود. امید است رشد و توسعه متوازن و پایدار دانشگاه علوم پزشکی کردستان با جذب نخبگان، نویدبخش روزهای آتی استان کردستان باشد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه رفیع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حیطه آموزش و تأمین سلامت استان و با تشکر از زحمات و خدمات ارزنده رضاعی، در زمان تصدی این مسئولیت برای عبدالملکی سرپرست جدید دانشگاه در امور محوله آرزوی توفیق کرد.

ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت در کردستان

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در ادامه این مراسم تغییر در مدیریت همواره در دستور کار دولت‌ها بوده و اینکه مدیری از ورود مدیر جدید استقبال کند، اوج اخلاق ‌مداری و بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سخت‌ترین دوران وزارت بهداشت در چهار دهه گذشته، ریاست این حوزه را به مدت دو سال بر عهده داشته است که از اقدامات دلسوزانه وی و سایر مدافعان سلامت استان قدردانی می‌کنیم.

استاندار کردستان بر لزوم رعایت حقوق مدیران قبلی و فراهم کردن زمینه فعالیت برای مدیران جدید اشاره کرد و ادامه داد: ما مرهون و مدیون مجموعه وزارت بهداشت در تمام نقاط کشور هستیم، چراکه خدمت به مردم در دوران شیوع کرونا به عنوان بحرانی همه‌گیر بسیار سخت و قرار گرفتن در شرایطی بحرانی است.

وی با ذکر اینکه ارزشمندی کادر درمان در دوران شیوع کرونا بیش از هر زمان دیگر برای مردم اثبات شد، افزود: مجموعه خدمت‌گزار کادر بهداشت و درمان در این اپیدمی در دورترین نقاط کشور خدمات مؤثری انجام دادند که قدردان همه آنان هستیم.

زارعی‌کوشا، دانشگاه علوم پزشکی کردستان را از دانشگاه‌های موفق و از لحاظ امکانات نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر در وضعیت بهتر و پیشرو عنوان کرد و گفت: البته این ادعا نشانه رضایت نیست و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، بنابراین همراه با مجموعه مدیریتی و اجرایی استان با تمام توان برای رسیدن به وضعیت مطلوب، روند تعالی و پیشرفت این دانشگاه در راستای ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت تلاش می‌کنیم و تمامی توان خود را در این مسیر به کار می‌بندیم.

انتخاب تیم توانمند برای خدمت به مردم

شیوا قاسمی‌پور، رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مدافعان سلامت و ارج نهادن به خدمات ارزنده آنان، به ویژه خانواده شهدای سلامت، اظهار کرد : کادر بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با فدا کردن جان خود از سلامت مردم محافظت کردند.

وی تأمین سلامت مردم را مقوله‌ای مهم بیان کرد و افزود: سلامت همواره در اولویت همیشگی خانواده بهداشت و درمان است که امیدواریم شرایط ایده‌آل برای بهبود وضعیت کاری آنها فراهم شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی به کار گرفتن تیم مدیریتی قوی در رأس امور را ضروری برشمرد و یادآور شد: مدیری که در جایگاه مدیریتی قرار می‌گیرد باید این اختیار را داشته باشد که تیم توانمندی انتخاب کند تا در خدمت به سلامت و درمان مردم مطالبه‌گر باشد.

انتهای پیام
captcha