افزایش نگرانی از سرنوشت نامعلوم ده‌ها زندانی سیاسی در عربستان
کد خبر: 4027444
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۹

افزایش نگرانی از سرنوشت نامعلوم ده‌ها زندانی سیاسی در عربستان

یک سازمان حقوق بشری از سرنوشت نامعلوم و ناپدید شدن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان‌های عربستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سعودی لیکس، سازمان حقوق بشری «سند» در گزارشی به سرنوشت نامعلوم زندانیان در زندان‌های سعودی و ناپدید شدن آنها پرداخت. این سازمان حقوق بشری گفت که مقامات سعودی با بی‌توجهی به هشدارهای بین‌المللی به اقدامات سرکوب‌گرایانه خود علیه مردم و فعالان حقوق بشر ادامه می‌دهند و حق آزادی بیان را از آنان سلب می‌کنند.

سند اعلام کرد یکی از اقدامات وحشیانه مقامات سعودی برای سرکوب مخالفان، ناپدید شدن اجباری بازداشت‌شدگان است که اصطلاحاً کارنامه سیاهی در تاریخ حکومت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی رقم می‌زند.

این سازمان اسامی برخی از افراد برجسته را که در زندان‌های سعودی ناپدید شده‌اند اعلام کرد که از جمله «ترکی الجاسر»، «سعود بن غصن»، «عبدالرحمن السدحان»، «جابر العمری» و «احمد المزینی» و همچنین اسامی چند چهره شاخص دیگر در سال ۲۰۱۷ بازداشت شده‌اند به ترتیب «سلمان العوده»، خلبان «محمد موسی الشریف»، «عوض القرنی»، «حسن المالکی»، «محمد المنجد»، «غرم البیشی» و «عصام الزامل» هستند.

این نهاد حقوق بشری گفت: پنهان کردن بازداشت‌شدگان نقض مفاد قانونی است که ناپدید شدن افراد بازداشت شده را جرم محسوب می‌کند، پس مقامات سعودی باید در سیاست خود تجدیدنظر کرده و در خصوص سرنوشت بازداشتی‌های ناپدید شده پاسخگو باشند.

به گزارش این سازمان، زندان‌های عربستان در وضعیت بدی قرار داشته و به مکانی برای شکنجه و آزار محققان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، فعالان و افرادی از گروه‌های سطح بالای علمی تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha