فعالیت ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل
کد خبر: 4027827
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

فعالیت ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل راه‌اندازی شده که از این تعداد ۱۲ شرکت فناور و خلاق و ۳۶ شرکت دانش‌بنیان نوع یک و ۲ هستند که محصولات تولیدی آن‌ها مورد حمایت جدی پارک قرار گرفته است.

شرکت دانش بنیانبه گزارش ایکنا از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، 21 دی‌ماه در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل، اظهار کرد: اولین قرارداد تخصیص خط اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریالی به شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل با هدف توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان  بین پارک اردبیل و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری اردبیل به امضا رسید.

وی ادامه داد: این خط اعتباری در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان اختصاص دارد و آنها می‌توانند با ارائه طرح توجیهی نسبت به اخذ تسهیلات تا سقف مجاز در اولین فرصت اقدام نمایند.

ابراهیم‌پور بیان کرد: پارک علم و فناوری به دنبال جذب و جلب حمایت‌های ملی از فناوران استان بوده و همچنین در جهت گفتمان‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان در بین اقشار مختلف جامعه تمام تلاش‌ها به کار گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، از راه‌اندازی ۱۲ شرکت فناوری در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شرکت‌ها زمینه اشتغال و کارآفرینی در شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافته است.

ابراهیم‌‌پور افزود: تلاش بر این است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم به توسعه و تقویت زیست‌بوم علم و فناوری با تکیه بر توانمندی‌های جوانان کمک کرده و اقتصاد دانش‌بنیان را به عنوان یک اقتصاد مولد مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل راه‌اندازی شده است، افزود: از این تعداد ۱۲ شرکت فناور و خلاق و ۳۶ شرکت دانش‌بنیان نوع یک و ۲ هستند که محصولات تولیدی آن‌ها مورد حمایت جدی پارک قرار گرفته است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه کارخانه نوآوری اردبیل ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این کارخانه با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تأسیس و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب‌دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فرآوری چرم در محل کارخانه چرم مغان به فعالیت می‌پردازد.

وی در پایان افزود: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای مؤثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت مؤسسه‌های متکی بر فناوری است.

انتهای پیام
captcha