ظرفیت وقف و دانش‌بنیان تلفیق می‌شود
کد خبر: 4027887
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
روح‌الله ایزدخواه:

ظرفیت وقف و دانش‌بنیان تلفیق می‌شود

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ظرفیت وقف و دانش‌بنیان تلفیق شود، گفت: پیگیر هستیم در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۱ و سایر قوانین این مسیر را به لحاظ قانونی هموار کنیم.

روح‌الله ایزدخواه، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله ایزدخواه، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز، 21 دی‌ماه در مراسم افتتاحیه کارخانه نوبنیان موقوفه دانش سلامت کوثر فارس بر ضرورت استفاده از ظرفیت وقف در حوزه‌های اقتصادی و دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: ظرفیت وقف برای حوزه اقتصاد خط‌شکن و در حوزه دانش‌بنیان یک بازوی توانمند است.

وی هدف از اجرای چنین طرح‌هایی را ارزان‌سازی خدمات سلامت دانست و افزود: متأسفانه در کشور ما این خدمات پرهزینه ارائه می‌شوند.

ایزدخواه اضافه کرد: پیگیر هستیم در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۱ و سایر قوانین این مسیر را به لحاظ قانونی هموار کنیم که  ظرفیت وقف و دانش‌بنیان با هم تلفیق شود و در حوزه اقتصاد مقاومتی که امروز از نان شب واجب‌تر است به کار گرفته شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دنیا بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آمریکا موقوفه است و درآمدهای شخصی خود را در مسیر توسعه علم سرمایه‌گذاری می‌کنند اما از این ظرفیت بزرگ در کشور غفلت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی به نام مردمی‌سازی دارد، گفت: در این مردم‌سازی وقف می‌تواند رکن اصلی باشد و مردم با کار ویژه وقف می‌توانند حضور خود را در اقتصاد معنی دهند، اما این امر نیاز به مدیریت و رهبری و هدایت دارد که سازمان وقف این نگرش و رویکرد را در حوزه اقتصادی دنبال کرده‌اند.

ایزدخواه در ادامه به صندوق پژوهش و فناوری که در سازمان اوقاف تأسیس شده اشاره کرد و افزود: این صندوق به عنوان بازوی ریسک‌پذیر وارد شده که بتواند پروژه‌های مفید و مؤثر را شناسایی و مکانیسمی ایجاد کند که درآمدهای موقوفه بتوانند در این مسیر مورد استفاده قرار گیرند. امروز ما املاک و دارایی‌های دولتی کم نداریم و مولدسازی این املاک می‌تواند کشور را از هرگونه نیاز از کشورهای خارجی بی‌نیاز ‌کند و این نگاه باید حاکم شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکنون خدمات گران و پر هزینه به مردم ارائه می‌شده است و فعالیت‌های شرکتی نظیر دانش سلامت کوثر می‌تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی مثمرثمر باشد.

انتهای پیام
captcha