حافظ قرآن مودب به اخلاق الهی می‌شود
کد خبر: 4028214
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

حافظ قرآن مودب به اخلاق الهی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه قرآن نور هدایت محض است، یادآور شد: وقتی آیات این کتاب الهی در وجود انسان قرار بگیرد انسان را نورانی می‌کند، کسی که حافظ قرآن باشد مودب به اخلاق الهی نیز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین طباطبائی، نائب رئیس جامعه‌القرآن‌الکریم کشور امروز ۲۲ دی‌ماه در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی همدان که در دفتر امام جمعه همدان برگزار شد، اظهار کرد: در اصول کافی آمده است که اهالی قرآن در بالاترین رتبه انسان‌ها غیر از انبیا قرار دارند.

وی افزود: حافظان قرآن از نظر کیفی و کمی به این سطح رسیدند که هم الفاظ قرآن را رعایت می‌کنند هم مطالب تفسیری آن را و هم‌چنین مضامین قرآن باید در اخلاق و سیره آنان نیز نمودار شود علاوه بر این فراگیری قرآن در رشد علمی قرآن آموزان نیز موثر است.

طباطبائی با اشاره به اینکه شاکله اعتقادی و اخلاقی قرآن آموزان در کودکی شکل می‌گیرد و سپس در بزرگسالی نیز نمود پیدا می‌کند، گفت: این انس با قرآن در کنار اثرات معنوی که دارد و طبق روایت امام صادق(ع) جوان یا نوجوانی که قرآن را می‌خواند قرآن با پوست و خونش عجین می‌شود. همانطور که در آیه ۱۲۱ سوره بقره می‌فرماید 《الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَٰئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُون کسانی که کتاب بر آنها فرستادیم آن را خوانده و حق خواندن آن را (در مقام عمل نیز) بجا آورند، آنان اهل ایمانند و آنها که به کتاب خدا کافر شوند (و حق شناسی نکنند) آن گروه زیانکاران عالمند.》

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: در دوره‌ اضطراب و نا امنی که شیطان با همه پیاده‌نظام و سواره‌نظام خود به عقاید ما حمله کرده است و در این بین کودکان را هم تحت تاثیر قرار داده هیچ نورانیت و آرامشی بهتر از قرآن کریم پیدا نمی‌شود.

وی افزود: مادران قرآن آموزانی که در سرما و گرما پیگیر و مشوق فرزندان خود برای آموزش قرآن هستند یک مجاهدات انجام می‌دهند و اینکه فرزند حافظ قرآن شما با این کتاب انس بگیرد نعمت است. وقتی آنها ارتباط بیشتری با قرآن داشته باشند در کهف‌الحصین قرار خواهند گرفت و در ناملایمات زندگی امنیت بیشتری خواهند داشت.

شعبانی با بیان اینکه قرآن نور هدایت محض است، یادآور شد: وقتی در وجود انسان قرار بگیرد انسان را نورانی می‌کند، مراتب رشد انسان به میزان ارتباط او با قرآن ارتباط دارد کسی که حافظ قرآن باشد مودب به اخلاق الهی نیز می‌شود.

انتهای پیام
captcha