ضرورت نظارت مسئولان بر گرانی‌های افسارگسیخته در جامعه
کد خبر: 4031943
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

ضرورت نظارت مسئولان بر گرانی‌های افسارگسیخته در جامعه

امام‌جمعه ارومیه با تأکید بر اینکه مسئله گرانی افسارگسیخته که در جامعه وجود دارد از سوی مسئولان برطرف شود گفت: باید نظارت‌ها افزایش یابد و مردم نیز در معاملات و خرید و فروش‌ها با انصاف برخورد کنند.

سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، ۸ بهمن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: در آستانه ماه رجب قرار داریم که در این ماه خداوند گناهان و مصعیت‌ها را به‌راحتی می‌بخشد و انسان باید در این ماه و ماه شعبان خود را برای ماه رمضان که مهمانی خدا است آماده کند.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان در جهت از بین بردن دین افزود: همانگونه که می‌دانیم دشمن از تمامی ابزارها علیه کشور ما استفاده می‌کند و ما نیز باید با تمام تلاش درصدد از بین بردن توطئه آنها بر بیایم و ورزشکاران کشور نیز می‌توانند با درخشش خود در تمامی عرصه‌ها پرچم مقدس اسلامی را در جوامع بین‌الملل به اهتزاز درآورند.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: رژیم صعودی همراه با مستکبران سال‌های طولانی است که مردم مظلوم یمن را مورد هجمه شدیدی قرار می‌دهد و انسان‌های فراوانی رو از بین می‌برد و مستکبران حاکم بر جهان هستند، جوامع مسلمان باید از بین بردن مردم بی‌گناه را محکوم کرد و از مظلومان که هر جای جهان باشند دفاع کنند و امام علی(ع) در وصیت خود می‌فرماید: «همیشه دشمن از آلمان و دوستان مظنون باشید و بر تمام مسلمانان واجب است که از حق مظلومان دفاع کنند».

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مداحان اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در دیدار با مداحان کشوری فرمودند:« از خصوصیات حضرت فاطمه که خالصانه و خدمت بدون منت به خانواده و مسلمانان و برای رضای خدا داشت و در راه حق با ظالمان مبارزه کرد و شهید شد باید الگو و سرمشق بگیریم و اساس هیئت‌ها باید جهاد تبیین باشد باید وارد میدان شده و مباحث انقلاب و دین را تبیین کنند و دشمن در تلاش است که ایمان را از مسلمانان بگیرد.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: با توجه به آغاز دهه فجر و ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، تمام اهداف دشمنان تطهیر رژیم منحوس پهلوی و تخریب نظام مقدس اسلام و شهدا است و حدود ۴۳ سال این رژیم در مقابل کل دنیا ایستادگی کرده تا دین و سرزمین اسلامی حفظ شود که باید مباحث انقلاب تبیین و به نسل‌های آینده نیز منتقل شود و جنایت‌ها و فسادهای اخلاقی رژیم پهلوی به همه نشان داده شود.

وی با بیان اینکه گرانی یک مسئله بی‌انصافی است، خاطرنشان کرد: مسئله گرانی افسار گسیخته که در جامعه وجود دارد باید توسط مسئولین برطرف شود و با نظارت‌ها افزایش یابد و مردم نیز باید در معاملات و خرید و فروش ها با انصاف برخورد کنند.

امام‌جمعه ارومیه در پایان بیان کرد: مسئله اتوبوس ارومیه که مردم را دچار مشکلاتی کرده توسط مسئولان رسیدگی شود و مردم باید در جریان اعتراضات اتوبوس‌ها قرار بگیرند قوه قضاییه، شهرداری و شورای شهر نیز باید ورود کرده و این وضعیت که قابل قبول نیست را هرچه سریع‌تر برطرف کنند. 

انتهای پیام
captcha