تعیین تکلیف 60 هزار اراضی موقوفه در فارس
کد خبر: 4032100
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

تعیین تکلیف 60 هزار اراضی موقوفه در فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به برگزاری کارگروه‌های مشترک استانی این اداره‌کل و منابع طبیعی و آبخیزداری برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه از تعیین تکلیف 60 هزار اراضی موقوفه در جلسات این کارگروه‌ها خبر داد.

کارگروه تعیین تکلیف اراضی موقوفه، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس امروز، 9 بهمن در حاشیه برگزاری کارگروه مشترک استانی ادارات اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، گفت: این کارگروه‌ها به دنبال توافقنامه مشترک بین سازمان جنگل‌ها و سازمان اوقاف تشکیل می‌شود و هدف از آن تعیین تکلیف اراضی اختلافی در حوزه اوقاف و منابع طبیعی است و قطعاً خروجی آن منجر به تسهیل در امور ارباب رجوع خواهد شد.

وی افزود: این کارگروه‌های مشترک همچنان تداوم خواهد داشت و با جدیت دنبال می‌شود تا هیچ‌گونه اراضی اختلافی میان دو دستگاه وجود نداشته باشد و باید جلسات کاری هر دو هفته یک بار در مرکز استان تشکیل شود.

موسوی در خصوص نحوه فعالیت این کارگروه‌ها، گفت: رؤسای ادارات شهرستانی باید نسبت به بازدید میدانی از اراضی و بررسی‌های مقدماتی و بدوی و تشکیل جلسات در شهرستان براساس دستورالعمل‌های ابلاغی دو سازمان اقدام کنند و سپس صورتجلسه اراضی مورد نظر را همراه با مستندات به کارگروه‌های استان ارسال کنند تا پس از بررسی توسط کارشناسان و مدیران دو دستگاه در کارگروه استانی نسبت به تعیین تکلیف اراضی اقدام شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های کارگروه استان فارس گفت: کارگروه شکل گرفته در استان فارس از چند سال گذشته تاکنون همواره یک کارگروه موفق و الگو در سایر استان‌های کشور مطرح شده است به نحوی که طی سال‌های گذشته توانسته است بیش از 60 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف دو سازمان را در استان فارس بررسی و تعیین تکلیف و رفع اختلاف کند.

صمدنژاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در این کارگروه گفت: تاکنون حجم قابل توجهی از اراضی در کارگروه‌های مشترک استانی بررسی و تعیین تکلیف شده است و از این لحاظ نسبت به سایر استان‌های کشور در جایگاه خوبی قرار داریم.

مدیرکل منابع طبیعی فارس افزود: هر دو سازمان اوقاف و منابع‌طبیعی در راستای شرع مقدس فعالیت می‌کنند و تعیین تکلیف و رفع اختلاف اراضی در قالب کارگروه‌ها یک اقدام اساسی و به لحاظ حقوقی کاملا محکم و قانونی است ضمن آنکه این اقدام طبیعتاً باعث می‌شود دست سودجویان از املاک وقفی و همچنین انفال در کشور کوتاه شود.

یادآور می‌شود، در این کارگروه اراضی پلاک‌های شمس‌آباد سفلی متعلق به شهرستان جهرم، خاتونک متعلق به شهرستان شیراز و همچنین تعدادی از پلاک‌های مربوط به شهرستان فراشبند شامل اراضی بقاع متبرکه سیدمحمد(ع)، امامزاده پیرغیب(ع)، امامزاده طیب(ع) و بقعه متبرکه سیدزبیر(ع) با حضور مدیران کل، معاونین و کارشناسان ادارات کل اوقاف و منابع طبیعی فارس بررسی شد.

انتهای پیام
captcha