دامغان هم قرمز شد
کد خبر: 4033503
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

دامغان هم قرمز شد

شهرستان دامغان نیز طبق اعلام وزارت بهداشت و ستاد مقابله با بیماری کرونا، در وضعیت قرمز کرونایی یعنی هشدار جدی و خطرناک قرار گرفت.

دامغان هم قرمز شد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان،  شهرستان دامغان هم به شهرستان‌های قرار گرفته در وضعیت قرمز کرونایی افزوده شد تا از امروز دو شهرستان استان سمنان یعنی گرمسار و دامغان در وضعیت جدی بحرانی افزایش شیوع بیماری کرونا و سویه جدید امیکرون قرار گیرند.

همچنین مهدی‌شهر و میامی، سرخه و آرادان شهرستان‌های زرد استان سمنان هستند و شاهرود و سمنان نیز در وضعیت نارنجی یا هشدار جدی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

این رنگ‌بندی جدید سبب شده تا مدارس گرمسار و دامغان در وضعیت غیر حضوری قرار گیرند و محدودیت‌های کرونایی در دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد طبق اعلام آموزش و پرورش اگر یک مورد ابتلای به کرونا در کلاس‌های درس مشاهده شود، تمام کلاس تعطیل خواهد شد.

یادآور می‌شود بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۷۵ نفر از آنها بستری شدند این میزان نشان از شیوع پر سرعت ویروس کرونا در پیک ششم می‌دهد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۵ نفر به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای تشخیص ابتلاء به کرونا مراجعه کردند که وضعیت در شاهرود و میامی هم بهتر نیست و این وضعیت نشان می‌دهد که به اوج قله پیک ششم کرونا نزدیک تر می‌شویم.

دوری از تجمعات و واکسیناسیون در کنار رعایت مسائل بهداشتی مانند استفاده از ماسک مهمترین توصیه‌های مسئولان استان سمنان است.

انتهای پیام
captcha