امیکرون بوشهر را از وضعیت آبی خارج کرد
کد خبر: 4033642
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

امیکرون بوشهر را از وضعیت آبی خارج کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۳ برابر، آمار بستری‌ها بالا رفته که زنگ خطر بسیار بزرگی برای استان بوشهر محسوب می‌شود.

جعفر زارعی‌زاده،جعفر زارعی‌زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر با بیان اینکه شیوع بسیار بالای سویه جدید کرونا، امیکرون در مقایسه با کووید19‌ سبب شده که استان بوشهر نیز همانند سایر استان‌ها از حالت آبی خارج شود، تصریح کرد: هم اکنون برخی شهرستان‌ها از جمله بوشهر، تنگستان، دشتستان، دشتی و گناوه قرمز هستند و دیلم، عسلویه، دیر و کنگان نیز به رنگ نارنجی درآمده است وتنها شهرستان جم به رنگ زرد کرونایی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر سویه جدید کرونا با شدت بسیار بالایی درحال انتشار است و طی 10روز اخیر بیش از 3 برابر، آمار بستری ها بالا رفته که از این آمار 130نفر در بخش کرونا بیمارستان‌ها و 14نفر در بخش آی سی یو بستری هستند که زنگ خطر بسیار بزرگی است.

زارعی‌زاده ضمن یادآوری علائم این بیماری که همانند سرماخوردگی شامل تب، سردرد و گلودرد است، ادامه داد: دوره درمان و محدودیت این بیماری بین 5 تا 7 روز است و لازم است که مبتلایان در قرنطینه باشند و نیازی به مراجعه پزشک ندارند. درمان‌های خانگی مانند استفاده از قرص‌های مسکن و مایعات گرم در بهبود این بیماری مؤثر است. مگر افراد مسن، اطفال و یا کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و دچار علایمی مانند کندی نفس یا تهوع هستند، که در این شرایط باید به پزشک مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید از مراجعه غیرضروری به اورژانس خودداری کنند، افزود: علی‌رغم اعلام آماده باش به تمامی واحدهای درمانی و بیمارستان‌ها اما ظرفیت‌ها محدود است و باید بیماران غیرکرونا را نیز در نظر گرفت.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع این بیماری جهت تزریق واکسن اقدام کرده یا کسانی که موفق به تزریق دز سوم خود نشده‌اند در اسرع وقت این امر را پیگیری کنند و ادامه داد: طبق مشاهدات ما در اورژانس افراد معمولاً به‌ صورت خانوادگی به این بیماری مبتلا می‌شوند لذا مردم از دورهمی‌های خانوادگی و غیرضروری جدا خودداری کنند و فقط در صورت ضرورت از خانه خارج شوند.

این متخصص طب اورژانس اظهار کرد: برخی مردم با کوچک‌ترین علائم مانند تب دو روزه برای انجام سی تی اسکن اقدام می‌کنند که لزومی ندارد و اشتباه است. ما برای مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی بدن، افراد مسن و یا دارای اکسیژن زیر 94درصد سی تی اسکن انجام می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha