تمامی خانوارهای نیازمند اردبیلی از نعمت مسکن بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 4034565
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

تمامی خانوارهای نیازمند اردبیلی از نعمت مسکن بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل اداره کمیته امداد استان اردبیل، گفت: طرح ملی ساخت مسکن محرومان در استان اردبیل با هدف بهر‌ه‌مندی تمامی نیازمندان و افراد بدون مسکن اجرا می‌شود.

حسین دشتی مدیر کمیته امداد اردبیلحسین دشتی، مدیرکل اداره کمیته امداد استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: طرح ملی ساخت مسکن محرومان در استان اردبیل با هدف مناسب‌سازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی برای تمامی نیازمندان واجد شرایط استان در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور امسال برای ساخت مسکن نیازمندان کشور اعتبارات و امکانات مناسبی از سوی دولت و مجلس در اختیار کمیته امداد امام قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تمامی نیازمندان فاقد مسکن زیرپوشش تحت اجرای این طرح قرار می‌گیرند تا بتوانیم به وظایف خود در این مجموعه عمل کرده و با رفع مشکلات و موانع و تامین اعتبارات شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

مدیرکل اداره کمیته امداد استان اردبیل، تصریح کرد: ایجاد مسیر خودکفایی و توانمندسازی محرومان استان اردبیل از اهم برنامه‌ها و خدمات مهم کمیته امداد استان است که با رفع مشکل مسکن دغدغه‌های مددجویان را برطرف می‌کند و در این زمینه ساخت واحدهای مسکونی محرومان به خصوص خانوارهای نیازمند پرجمعیت مبنای کار قرار گرفته است.

دشتی تصریح کرد: متاسفانه در استان محرومانی زندگی می‌کنند که ضریب محرومیت آن‌ها 6، 7 و 8 است و فاقد مسکن نیز هستند که به همین منظور درصدد هستیم با کمک خیران و دستگاه‌های اجرایی مشکلات مسکن آن‌ها را برطرف کنیم و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در راستای خدمتگزاری به مردم باشیم.

وی اظهار کرد: اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای احداث مسکن محرومان در سه شهرستان اردبیل محقق شده و در این زمینه با توجه به محرومیت بیشتر در شهرستان خلخال این منطقه در اولویت قرار گرفته است و به همین منظور اعتبارات بیشتری نیز اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: ارائه تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره مسکن به خانواده‌های فاقد مسکن با توجه به شرایط اقتصادی ارائه می‌شود و با توجه به این که سقف تسهیلات بانکی احداث مسکن محرومان از سال گذشته از یک میلیارد به 2 میلیارد ریال رسیده است به همین منظور 191 واحد مسکونی در حال اجراست.

دشتی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مسکن‌سازی تفاهم‌نامه‌ همکاری بین کمیته امداد و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برای ساخت 100 واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم افزایش سرعت اجرای طرح ملی ساخت مسکن محرومان را در کم‌ترین زمان ممکن فراهم کنیم و در این زمینه برای هر واحد مسکونی 60 میلیون تومان به صورت بلاعوض به خانواده‌های تحت حمایت روستایی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: گام‌های موثری در راستای رفع محرومیت‌زدایی به ویژه در مناطق محروم انجام یافته که در این زمینه ارتقای روحیه اقشار آسیب‌پذیر در استان اردبیل را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و با این هدف مشکلات موجود را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha