جشنواره «مشارکت اجتماعی حوزه سلامت» برگزار می‌شود
کد خبر: 4035289
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

جشنواره «مشارکت اجتماعی حوزه سلامت» برگزار می‌شود

اولین جشنواره «مشارکت اجتماعی حوزه سلامت» با هدف توسعه مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت، تکریم و تجلیل از اقشار مشارکت‌ها از جمله خیران برگزار می‌شود.

جشنواره مشارکت اجتماعی حوزه سلامتبه گزارش ایکنا از همدان، فاطمه قبادی، کارشناس امور مردم‌نهاد دانشکده علوم پزشکی اسدآباد امروز ۲۰ بهمن‌ماه، در جلسه توجیهی جشنواره مشارکتی حوزه سلامت اظهار کرد: اولین جشنواره «مشارکت اجتماعی حوزه سلامت» با هدف توسعه مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت، تکریم و تجلیل از اقشار مشارکت‌ها از جمله خیران، تشکل‌های مردم نهاد، گروه‌های داوطلب، شرکت‌های فعال در حوزه CSR و گردآوری آثار و تولیدات هنری، فرهنگی، علمی و ادبی در حوزه مشارکت اجتماعی برگزار می‌شود. 

وی افزود: کار داوطلبی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، فردی و سازمانی، مشارکت اجتماعی در بحران‌ها، سرمایه‌گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، اخلاق و موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی از جمله محورهای این جشنواره هستند. 

قبادی یادآور شد: عموم شهروندان، دانشجویان و دانش‌آموزان سراسرکشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. به برندگان این جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. 

کارشناس امور مردم‌نهاد دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر  به https://festivalsph.ir مراجعه کنند، ادامه داد: برنامه‌های توسعه برای آنكه بتوانند پايدار بمانند و از اقشار آسيب پذير جامعه حمايت كنند، بايد با مشاركت مردم طراحی و اجرا شده و مردم بر روند اجرای آن نظارت داشته باشند. امروزه مشخص شده كه بدون مشاركت و همراهی مردم، موفقيت در بسياری از امور مرتبط با آنان، برای دولت‌ها دشوار خواهد بود. 

وی افزود: در واقع استفاده از برنامه‌های مشاركت محور، بر اساس مشاركت بهينه مردم محلی، به عنوان سرمايه‌های مشاركت، امری ضروری است. از ظرفیت مشارکت می‌توان در مسیر تحولات اجتماعی، پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های روانی، رفع کاستی‌ها و ارائه خدمات آموزشی که یک اصل برای ارتقاء سطح آگاهی افراد است، استفاده شود. از آنجا که ساختارهای مدنی، ارتباط عمیق و ناگسستنی با آحاد جامعه دارند و در آن‌ها، افراد متخصص به صورت داوطلبانه همکاری می‌کنند، قطعاً نقش مهمی در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی و اجرای پروژه‌های نظام سلامت خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha