بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های جهان
کد خبر: 4035702
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های جهان

رسانه‌های مختلف جهان روز جمعه با ارائه گزارش‌هایی به پوشش مراسم شکوهمند چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های مختلف جهانبه گزاش ایکنا، آسوشیتدپرس، در گزارشی نوشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای دومین سال هزاران خودرو و موتورسیکلت، روز جمعه در مراسم جشن چهل و سومین سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ ایران مراسم جشنی را برگزار کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: در تهران، پایتخت ایران صفوف مردم از چند نقطه شهر راهپیمایی خود را به مقصد میدان آزادی، محل سخنرانی رئیس جمهور ایران شروع کردند. انبوه مردم با در دست داشتن پرچم ایران، شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. آن‌ها انقلاب ایران و اخراج شاه مورد حمایت غرب از کشور و آغاز جمهوری اسلامی را جشن گرفتند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به مذاکرات وین نیز اشاره کرده و گفته است: برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی انجام می‌گیرد که به‌طور هم‌زمان، مذاکرات میان تهران و قدرت‌های جهانی به‌منظور احیای برجام در وین ادامه دارد. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شده و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند و تهران نیز در پاسخ، به طور تدریجی تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های مختلف جهان

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد انقلاب شکوهمند ایران به پوشش سخنرانی امروز رئیس جمهور پرداخت و به نقل از وی نوشت:‌ امید ما به شرق، غرب، شمال و جنوب کشورمان است و هرگز به وین و نیویورک امید نمی‌بندیم.

شبکه خبری فرانس 24 نیز با انتشار یک گزارش خبری تصویری راهپیمایی 22 بهمن را پوشش داد. در گزارش خبری این شبکه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا، تصریح شده است که راهپیمایی امسال بیشتر با خودرو و موتورسیکلت صورت گرفته است. علاوه بر این فرود چتربازان با چتر در کنار میدان آزادی و پرتاب گل از بالگردهای برای راهپیمایی کنندگان نیز مورد توجه این شبکه قرار گرفته است.  

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های مختلف جهان

شبکه یورو نیوز، نیز گزارشی تصویری از راهپیمایی باشکوه مردم ایران در این روز را بر روی وب‌سایت عربی خود قرار داد.

ایندیپندنت نیز در گزارشی، برگزاری این راهپیمایی را پوشش داده است. در این گزارش آمده است: هزاران خودرو و موتورسیکلت در جشن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 در روز جمعه رژه رفتند، راهپیمایی با پای پیاده نیز برای دومین سال متوالی به دلیل نگرانی‌ها در مورد همه‌گیری ویروس کرونا در تعداد کمتر نسبت به هر سال برگزار شد.

المیادین نیز در گزارشی به این راهپیمایی پرداخته است، به گزارش این رسانه، مردم ایران امروز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را با در نظر گرفتن توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا جشن گرفتند.

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های جهان

از صبح جمعه در شهرها و استان‌های مختلف ایران شاهد برگزاری جشن‌های چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

راهپیمایی با خودرو و موتورسیکلت در اکثر مراکز استان‌ها از جمله تهران و راهپیمایی پیاده در استان‌هایی که شاهد شیوع ویروس «کرونا» نیستند، برگزار شد. در آستانه این سالگرد ندای الله‌اکبر در سراسر کشور طنین‌انداز شده بود.

الجزیره، نیز در گزارشی ضمن پوشش خبر این راهپیمایی بزرگ، بخشی از گزارش خود را به سخنان رئیس جمهور، در این رویداد بزرگ اختصاص داد. تأکید رئیس جمهور بر عدم اتکای ایران به وین و نیویورک و لزوم تکیه بر توانایی‌های کشور به طور ویژه در گزارش الجزیره بازتاب یافته است.

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های مختلف جهان

از سویی تی ار تی ورلد، نیز در گزارشی به برگزاری این راهپیمایی پرداخته است. برگزاری راهپیمایی موتوری و خودرویی در شهرهای مختلف ایران با وجود اوضاع نامناسب جوی در برخی از شهرها و به آتش کشیدن پرچم امریکا در این راهپیمایی از جانب تظاهرکنندگان از مهم‌ترین نکاتی بود که در گزارش این رسانه مطرح شده است.

 

انتهای پیام
captcha