آزادسازی زندانیان زن در ایام سالروز ولادت مولا(ع) در فارس
کد خبر: 4036236
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳

آزادسازی زندانیان زن در ایام سالروز ولادت مولا(ع) در فارس

در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع)، طی مراسمی 5 نفر از زندانیان زن جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی یک میلیارد و 438 میلیون تومان با همت و کمک خیران از زندان‌های فارس آزاد شدند.

آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 24 بهمن در مراسم آزادسازی زندانیان زن جرائم غیر عمد استان، اقدام شایسته خیرّین و کمک به زندانیان در آستانه میلاد حضرت علی(ع) را ستود و گفت: این اقدام  بهترین نماد نوع دوستی و ایثار است که پیشوای شیعیان بر آن تأکید داشتند.

وی، تلاش خیران برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را یکی از سرمایه‌های معنوی مجموعه قضایی خواند و افزود: اغلب زندانیان زن به صورت ناخواسته در دام جرائم افتادند و در این بین زندانیان جرائم غیر عمد و مالی اغلب به خاطر مشکلات مالی و نوسانات اقتصادی دچار مشکل قضایی و حقوقی شده‌اند.

موسوی تصریح کرد: کمک به زندانیان جرائم مالی و غیر عمد تنها کمک و یاری به یک نفر نیست چرا که این افراد اغلب سرپرست خانوار هستند و با زندانی شدن آنان خانواده این زندانیان نیز درگیر مشکلات متعدد می‌شوند.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی توجه ویژه‌ای به بانوان زندانی دارد، گفت: تمام تلاش ما برای رهایی این افراد از زندان و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور آنان در زندان است.

وی، توجه به وضعیت زندانیان از حیث اشتغال و عدم بازگشت به زندان را از دیگر برنامه‌های دادگستری فارس خواند و افزود: با همکاری خیران و نهادهای مسئول برنامه‌های متعددی برای اشتغال‌زایی و جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان‌ها در دستور کار داریم.

بحرینی اظهار کرد: برای انجام این امر مهم بخش صنعت بهترین گزینه است چرا که انگیزه زندانیان برای اشتغال می‌تواند کمک شایانی به بخش نیروی انسانی در بخش صنعت کند.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس نیز در آیین آزادسازی زندانیان زن جرایم غیرعمد استان فارس گفت: کارکنان بانک رفاه کشور مبلغ 453 میلیون و 500 هزار تومان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و برای آزادی زندانیان زن جمع‌آوری کرده بودند که با همت آنان 5 زندانی زن آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با بیان اینکه زنان حتی به جرم عمد هم نباید در زندان بمانند چرا که به بنیان خانواده آنان آسیب می‌رساند، گفت: مبلغ کل بدهکاری این 5 زندانی زن، یک میلیارد و 438 میلیون تومان بوده که مبلغ 756 میلیون تومان شکات از حق قانونی خود گذشت کرده و رضایت داده‌اند و مبلغ 170 میلیون تومان زندانیان پرداخت کرده‌اند. با همت مسئولان قضایی مبلغ 58 میلیون تومان اعسار آنان پذیرفته شده است و مبلغ 453 میلیون و 500 هزار تومان بانک رفاه پرداخت کرده است.

ابراهیمی ضمن قدردانی از تعامل سازنده مجموعه قضایی استان با اداره‌کل زندان‌ها گفت: تعداد کل موجودی زندانیان مالی غیرعمد 824 نفر است که از این تعداد 779 نفر مرد و 45 نفر زن هستند و بالغ بر 400 میلیارد تومان بدهی این افراد است.

یادآور می‌شود، از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه زمینه آزادی 368 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha