احداث نمازخانه جدید فرودگاه شهدای خرم‌آباد
کد خبر: 4036292
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

احداث نمازخانه جدید فرودگاه شهدای خرم‌آباد

مدیر فرودگاه شهدای خرم‌آباد از احداث نمازخانه جدید این فرودگاه به مساحت ۲۰۰ مترمربع خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه در راستای طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان اجرا شد.

علی کاملی، مدیر فرودگاه خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، علی کاملی، مدیر فرودگاه خرم‌آباد، ۲۴ بهمن در حاشیه دیدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از فرودگاه شهدای خرم‌آباد، اظهار کرد: ۵۰ پروژه در راستای طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان اجرا شد.

وی اتمام خط‌کشی باند، بهسازی جاده حفاطتی و احداث پل‌های تخریب شده در جاده حفاظتی را از پروژه‌های طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد برشمرد و گفت: طرح گریدینگ و استریب‌سازی تقریباً به پایان رسیده کمااینکه حجم بسیاری خاکبرداری و مجدداً خاکریزی داشتیم.

کاملی تکمیل اپرون با ۱۲۰۰ تن آسفالت‌ریزی برای کناره‌های آن را دیگر پروژه مهم طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد برشمرد و گفت: طرح زهکشی که ۳۰ درصد انجام شده بود که به طور کامل انجام شد.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به اینکه از ۱۳۹۰ تاکسیوی به‌دلیل آسیب‌دیدگی استفاده نمی‌شد، ادامه داد: ۳ تا ۴ لایه تاکسیوی به طول ۷۰۰ متر انجام شد و اگر تاکسیوی آماده نمی‌شد امکان ارائه خدمات به هواپیمای ریاست جمهوری وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه خط‌کشی باند و سطوح پروازی انجام شده است، ادامه داد: اجرای مارکینگ، روشنایی باند و تعویض چراغ‌های هالوژن با ال‌ ای‌ دی از اهم پروژه‌های طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد است که به بهره‌برداری رسید.

کاملی اجرای فیبر نوری، سیستم پایش تصویر، نصب گیرنده‌های رادیویی و تلویزیونی، احداث دیوارهای حفاظتی و آسیب‌دیده از سیل ۹۸ با احداث و فنس حفاظتی را از دیگر پروژه‌های طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد برشمرد و گفت: ارتقای برنامه‌های تسهیلاتی پدافند غیرعامل ارتقا و بهسازی و احداث ۲۰۰ مترمربع نمازخانه و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولان و جانبازان نیز انجام شده است.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به اینکه خرید سیستم سوئیچینگ که خریداری شده که ارتباط بین خلبان و کنترل‌گر را برقرار می‌کند، اضافه کرد: تهیه کانترهای پذیرش فرودگاهی، نصب دکل‌های روشنایی محوطه‌سازی و زیباسازی محیط از جمله پروژه‌هایی است که ذیل طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد اجرایی شده است.

وی با اشاره به هوشمندسازی مصرف آب برق و گاز در فرودگاه خرم‌آباد و کاهش چشمگیر مصرف انرژی، گفت: توسعه و بروزسانی سیستم پاسخگویی تلفنی، سانترال جدید و سامانه ۱۹۹ از دیگر طرح‌های توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد بود که عملیاتی شد.

انتهای پیام
captcha