برقراری عدالت در جامعه هزینه دارد
کد خبر: 4036410
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

برقراری عدالت در جامعه هزینه دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کار با بیان اینکه همه باید مانند وزیر کار در مبارزه با تبعیض پیشگام باشیم و از کسی نترسیم گفت: عدالت و برقراری آن هزینه دارد که باید آن را بپردازیم و بتوانیم در برقراری عدالت یک گام به جلو برداریم و در این میان از فشارهای رسانه‌ای نترسیم.

معاون وزیر کار

سیدمحمدرضا حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین که امروز دوشنبه ۲۵ بهمن در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم تأکید دارد که امانت‌ها را به اهلش بسپارند؛ امانت الهی مراتبی دارد که مسئولیت‌پذیری ازجمله آن‌هاست.

وی ادامه داد: سالیان قبل نسبت شهدا را نسبت به جایگاه‌های مدیریتی محاسبه و اعلام کردند که برای هر جایگاه مدیریتی چند نفر شهید شده‌اند؛ البته شهدا برای آرمان خود رفتند اما این مسئولیت امانتی از طرف مردم است که ثمره خون صدها هزار شهید است لذا انسان‌های عاقل مسئولیت نمی‌پذیرند و عده‌ای نیز بر اساس تکلیف مسئولیت می‌پذیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در آیات و روایات آمده است که حضرت سلیمان آخرین پیامبری است که وارد بهشت می‌شود چون مسئولیت داشته و باید بایستد و جواب پس بدهد؛ در آخرت باید جواب تک‌تک سخنان خود از و عزل و نصب‌ها و ارباب رجوع‌ها را بدهیم چون کارگزار نظام اسلامی هستیم و همه مردم رفتار مسئولین را به پای دین می‌گذارند. گاهی مردم به خاطر رفتار یک مسئول واجب الهی را کنار می‌گذارند اما در آخرت باید به خاطر لحظه‌لحظه دوران مسئولیت خود پاسخگو باشیم.

وی متذکر شد: از روز ازل تا ابد مسئله اصلی بشر عدالت بوده است که رفع تبعیض و مقابله با آن در راستای عدالت باید انجام شود و هر مدیری باید برای رفع تبعیض و مقابله با آن از اتاق خود شروع کند؛ در کشور اسوه‌ای به نام شهید رجایی داریم و همه از دولت رجایی یاد می‌کنند اما این نکته را باید متذکر شویم که شهید رجایی دولت تشکیل نداده بودند اما مردم به خاطر سلوک این شهید از عملکرد او با عنوان دولت رجایی یاد می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: گاهی یک اداره را به رفتار و سلوک فردی مدیر آن اداره می‌شناسند اگر رفتار یک مدیر صحیح باشد  کارکنان آن اداره نیز از او الگوبرداری خواهند کرد البته گاهی با رفتارمان مردم را ناراضی می‌کنیم؛ مردم با روی کار آمدن دولت سیزدهم توقع تحول دارند و می‌خواهند که مدیران رویکردشان را عوض کنند و نسبت به مردم بیش از گذشته خدمت داشته باشند؛ فراموش نکنیم که مردم می‌خواهند مدیر جمهوری اسلامی مانند آنان زندگی کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مدیری چند سال در یک جایگاه قرار می‌گیرد اشکالات و ضعف‌ها برایش عادی می‌شود اما مردم از آن ضعف‌ها رنج می‌برند بنابراین تغییرات باید عاقلانه، با تدبیر و در چارچوب قانونی باشد در تغییرات باید مدیرانی در عرصه خدمت حضور پیدا کنند که شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت؛ البته باید متذکر شویم که مدیر نباید وابستگی جناحی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: همه باید مانند وزیر کار در مبارزه با تبعیض پیشگام باشیم و از کسی نترسیم البته باید بگویم که عدالت و برقراری آن هزینه دارد که باید آن را بپردازیم و بتوانیم در برقراری عدالت یک گام به جلو برداریم و در این میان از فشارهای رسانه‌ای نترسیم.

انتهای پیام
captcha