۳۳ هزار شغل در کردستان ایجاد می‌شود
کد خبر: 4036814
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

۳۳ هزار شغل در کردستان ایجاد می‌شود

استاندار کردستان با اشاره به اجرای برنامه‌های اجرایی استانداری در سال آینده گفت: برای سال آینده تعهد ایجاد 33 هزار شغل جدید به استان کردستان ابلاغ شده که یک تعهد سنگین و اثرگذار خواهد بود.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، امروز، 27 بهمن‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: سال آینده تعهد ایجاد 33 هزار شغل جدید در سطح استان کردستان به استانداری اعلام شده است در حالی‌که در سال 1400 این آمار 16 هزار شغل بوده است.

وی افزود: در این راستا اگر با برنامه‌های گذشته پیش برویم به طور طبیعی نمی‌توانیم به این تعهد خود عمل کنیم لذا باید برنامه‌ریزی منسجم‎‌تر و کارسازتری یک جهش در زمینه اشتغالزایی در استان ایجاد کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به جمعیت افراد فاقد شغل استان کردستان بیان کرد: بر اساس شاخص‌های تعریف شده جمعیت فاقد شغل استان کردستان در مجموع 80 هزار نفر بوده است که با حفظ و تثبیت اشتغال موجود و تحقق ایجاد 33 هزار شغل جدید، نیمی از جمعیت بیکار استان کردستان کاسته می‌شود.

وی افزود: عدم پشتوانه مطالعاتی و برنامه مدون برای اجرای این طرح موجب می‌شود که اگر این امر هم تحقق یابد طبعا مطالبه و خواسته حقیقی ما نخواهد بود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: پشتوانه کارها و برنامه‌های اجرایی استان اگر یک مطالعه عمیق، دقیق و درست باشد ما را در تحقق تعهداتمان کمک خواهد کرد.

وی گفت: اگر بخواهیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم باید مدیران ستادی استان را به کارهای مطالعاتی و پژوهشی سوق دهیم چراکه این امر زمینه‌ساز تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده ما خواهد شد.

استاندار کردستان در پایان اعلام آمادگی کرد که در اتاق‌های فکر و کمیته‌های اجرایی استان کردستان برای بالابردن سرانه مطالعه استان چاره اندیشی شود.

انتهای پیام
captcha