شرکت بیش از 3 هزار زندانی کهگیلویه‌وبویراحمد در برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 4036963
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

شرکت بیش از 3 هزار زندانی کهگیلویه‌وبویراحمد در برنامه‌های قرآنی

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در 11 ماهه گذشته سه هزار و 850 زندانی در برنامه‌های قرآنی و اعتقادی شرکت کرده و از آن بهره بردند.

منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد

منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: در سیستم زندانبانی کشورمان که بر پایه موازین شرعی و قانونی و براساس رأفت اسلامی و توجه به کرامت انسانی افراد پایه‌ریزی شده است، همکاران ما براساس سیاست‌های کلی نظام اسلامی و برنامه‌های صادره از سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه با تمام وجود به مثابه مجاهدانی خاموش علاوه بر مراقبت و نگهداری از زندانیان و مشارکت در ایجاد امنیت عمومی، تمام نیازمندی‌های مشروع مددجویان را فراهم آورده و در راه باز اجتماعی شدن و اصلاح و تربیت آنان در بازگشت سعادتمندانه به جامعه اهتمام جدی دارند.

وی افزود: بيش از 70 درصد از زندانیان زندان‌های استان به فعاليت‌های فرهنگی و تربيتی گرايش دارند و اقدامات مطلوبی در راستای ارتقای فرهنگی اين افراد انجام شده است. كلاس‌های قرآن و اقامه نمازهای روزانه در راستای ترويج فرهنگ دينی و اعتقادی با حضور روحانيوان و مربيان مجرب علوم قرآنی در همه زندان‌های استان دلیل روشنی بر انجام اینگونه برنامه‌هاست.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های زندان‌های استان تقویت باورهای دینی و مذهبی زندانیان و ترویج و توسعه برنامه‌های قرآنی است؛ نهضت قرآن‌آموزی در صدر برنامه‌های ابلاغی مراکز تأمینی و تربیتی است که در این راه در11 ماهه اخیر 3850 نفر از زندانیان در برنامه‌های قرآنی و اعتقادی شرکت کرده و از آن بهره بردند.

بیژنی یادآور شد: بعد تربیتی و ورزشی توجه به روح و روان زندانی اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در زندان‌ها بسیار مهم و حیاتی است، اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، دينی و ورزشی در زندان‌های استان، تغيير نگرش مددجويان به زندگی و رفتار و منش اسلامی، پذيرش هنجارهای جامعه و مشاركت آنها در فعاليت‌های اجتماعی و پايه‌گذاری زندگی شرافتمندانه است.

انتهای پیام
captcha