رسانه‌ها جهاد تبیین را وظیفه خود بدانند
کد خبر: 4036999
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
استاندار مازندران:

رسانه‌ها جهاد تبیین را وظیفه خود بدانند

استاندار مازندران در نشستی که با مسئولان رسانه‌های استان برگزار شد، گفت: درکنار هم بودن قوای سه گانه نظام نقطه قوت و امید کشور است و رسانه‌ها باید بیشتر به اثرات مثبت این هم‌گرایی بپردازند و جهاد تبیین را وظیفه خود بدانند.

محمود حسینی پور استاندار مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران شامگاه ۲۷ بهمن‌ماه در نشستی با مدیران رسانه در استان، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س)، گفت: برگزاری نشست با سرپرستان رسانه استان در چنین زمانی به فال نیک می‌گیریم. نگاه ما این است در این جلسات بیشتر از نظرات رسانه‌ها که نمایندگان مردم محسوب می‌شوند، بهره ببریم.

وی افزود: ما در جهانی زیست می‌کنیم که در کل معادلات جهان با توجه به اتفاقی که در حوزه ارتباطات و اطلاعات رخ داد، یک سردرگمی و بلاتکلیفی در مجموعه مدیران جهان مشاهده می‌شود و این رفتار جدید رسانه‌ای در دنیا نیازمند مدیریت جدیدی متناسب با این رفتار است اگر هر مجموعه مدیریتی این اتفاقات را نبیند، قاعدتا در مدیریت خود محکوم به شکست است و در تراز مدیر امروزی نمی‌تواند حرکت کند و تحولی را ایجاد کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه امروز فاصله‌ای بین مدیران استان و رسانه وجود ندارد، تصریح کرد: امروز کسی قدرت ندارد جلوی خبری را بگیرد چرا که سازه اطلاع رسانی دنیا از شکل سنتی به دیجیتال انتقال یافته و هنوز جایگاه خودمان را نمی‌شناسیم.

وی با بیان اینکه تاثیر رسانه‌ها در روند مدیریتی اجتناب ناپذیر است، افزود: نتیجه یک آسیب‌شناسی از علل و عوامل عقب ماندگی استان مازندران طی سه ماه انجام شد، این شد که در فضای رسانه‌ای استان هدایتگری نداریم و اغلب محتوای رسانه‌ای ضعیف هستند و تحلیل‌ها و یادداشت‌ها به گونه‌ای نیست که مدیران استان را جهت‌دهی کنند. بنابراین رسانه‌ها باید یک بازنگری در فعالیت‌شان در استان داشته باشند.

وی با بیان اینک رسانه‌های استان باید خودشان را عضوی از مدیریت استان بدانند و امید دادن به مردم را در سرلوحه خود قرار دهند، افزود: ما صدای رسانه‌ها را می‌شویم و بنا داریم بشنویم، از نقد منصفانه و مشفقانه استقبال می‌کنیم چرا که این نقد منصفانه را در پیمودن مسیر توسعه استان نوعی همراهی با خودمان تلقی می‌کنیم.

حسینی پور، ادامه داد: تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب خیلی کم بیان می‌شود و متاسفانه فضای تخریب در رسانه بیداد می‌کند که متاسفانه اغلب با نیت خیر هم می‌نویسند باید مواظب باشیم اگر نقد می‌کنیم نقد درست انجام دهیم چرا که رسانه‌ها با تاثیرگذاری بر افکار مردم چنانچه اشتباهی از آن‌ها سربزند جمعی از افکار عمومی را دنبال خودشان می‌کشانند و آن‌ها را نیز دچار قضاوت اشتباه می‌کنند.

استاندار مازندران درکنار هم بودن سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه را یک فرصت تاریخی در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: درکنار هم بودن این سه قوه، نقطه قوت و امید کشور است و رسانه‌ها باید بیشتر به اثرات مثبت این همگرایی بپردازند و جهاد تبیین را وظیفه خود بدانند.

وی با اشاره به اهمیت تغییر رویکردی در مدیران که بخش اعظمش دست رسانه‌ها است، افزود: در موضوع انتصابات در درجه اول رضای الهی و بعد بر اساس شایسته سالاری عمل می‌کنیم، این استان هر چند دیر استاندار خودش را پیدا کرد، اما در تغییر و تحولات از برخی استان‌ها جلو هستیم و تا پایان سال انتصابات را تمام خواهیم کرد.

حسنی‌پور گفت: امروز نیاز مردم به دیدن چهره کارآمدی نظام است، انقلابی بودن به ادعا نیست بلکه در عمل باید ثابت شود همه ما مسئولیم و باید پای کار بیاییم و فرصت بسیار اندک است. چون انقلاب با سرعت به جلو می‌رود اگرکند حرکت کنیم از قطار انقلاب پیاده می‌شویم لذا باید هر یک از ما انقلابی بودن خودمان را اثبات کنیم.

وی افزود: در موضوعات توسعه‌ای استان به دنبال کار‌های اساسی هستیم، راه‌اندازی محور کریدورشمال به جنوب بندر امیرآباد و نوشهر، احداث اتوبان ساحلی با قراردادی با کشور مالزی که در مرحله پایانی قرار دارد، از جمله آن‌ها است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته ردپای رسانه دیده می‌شود، تصریح کرد: اگر قرار است مازندران ارتقا یابد با این رویه امکان‌پذیر نیست. باید رسانه‌ها ارتقا پیدا کنند؛ اگر بنا بر توسعه است در درجه اول باید افق نگاه‌مان را توسعه دهیم. ما در استان به محض آمدن سرمایه گذار با حسادت‌ها و کم بینی‌هایی مواجه می‌شویم که منجر به فرار سرمایه گذاران می‌شود، باید نگاه رسانه‌ها راهبردی باشد نه جزیره‌ای و بخشی.

وی نرخ بیکاری استان را هجده و نیم اعلام کرد و ادامه داد: اغلب بیکاران، فوق لیسانس به بالا هستند و اغلب منتظرند یک روزی کارمند شوند و روحیه اشتغال به کار‌های دیگر در آن‌ها نیست، این رغبت به کار‌های متنوع را باید رسانه‌ها در این اقشار ایجاد کنند.

حسنی‌پور با انتقاد از نیرو‌های مازاد در شهرداری ساری، افزود: شهرداری ساری هزار و ۲۰۰ پست دارد چرا ۷ هزار نفر در شهرداری مشغول هستند و اتاق کار آن‌ها از فشردگی نیروی کار شبیه جمعیت یک حسینیه است! کجای دنیا چنین چیزی را سراغ دارید!

وی افزود: ما رسانه‌ها را صرفا گزارشگر مشاهدات و اطلاع رسانی نمی‌شناسیم، رسانه‌ها باید در مسیر توسعه، پژوهش‌محور حرکت کنند و باید خودشان را برای اتفاقات بزرگ مهیا کنند.

استاندار با اشاره به مقاومت برخی کشاورزان نسبت به صنعتی و بروزشدن نحوه زراعت، گفت: ظرفیت بی نظیری در مازندران داریم که کمتر در دنیا دیده می‌شود و آن فاصله محدود دریا با جنگل است، ما برای نگهداری جنگل از بودجه دولت هزینه می‌کنیم، ولی هیچگاه به فکر اقتصاد جنگل و اقتصاد دریا نرفتیم یا خیلی ضعیف وارد شدیم. هم اکنون سهم ما از اقتصاد دریا ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد آن خالی است.

وی ادامه داد: مازندران مقصد گردشگری است، اما از فضا‌های گردشگری در استان بهره‌گیری نمی‌شود ما به جای درآمدزایی از مراکز گردشگری همچون میانکاله که از امتیازات این استان است، بهره نگرفتیم و مسائل استان مطالبه‌گری نمی‌شود.

حسینی‌پور گفت: در رشد جمعیتی، وضعیت نگران‌کننده‌ای را در استان شاهد هستیم، مهاجرت‌ها در استان به شدت بالا است و با این روند فرهنگ بومی استان در ۱۰ سال آینده تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و تلفیق جمعیتی چیزی از مازندران باقی نخواهد گذاشت.

در این نشست علی پاداشی، سردبیر ایکنا مازندران به یکی از ظرفیت‌های استان در زمینه اشتغالزایی اشاره کرد و از استاندار خواست با برگزاری یک نشست و شنیدن سخنان تعدادی از مدیران خیر که هم‌اکنون صاحبان شرکت‌های تولیدی هستند و نگاهشان خدمت‌رسانی و جذب نیروی انسانی است، ظرفیت ۱۰۰ در صدی این شرکت‌ها را احیا کنند تا در کوتاه‌ترین زمان با جذب نیروی انسانی، تعداد بیکاران این استان را کاهش دهند.

مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی مازندران، افزود: مهمترین دغدغه خبرگزاری ایکنا، پیگیری منویات رهبری است. وقتی رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند این خبرگزاری از هر اقدامی که به رونق اشتغال در کشور منجر شود کوتاهی نخواهد کرد چرا که هر گونه تلاش در راستای به کارگیری یک جوان بیکار برای رسیدن به روزی حلال، یک رفتار قرآنی می‌داند و معتقد است برای بردن فرهنگ قرآنی به لایه‌های زندگی مردم، داشتن حداقل معاش حق همه انسان‌ها است و در روایات نیز آمده است؛ من لا معاش له؛ لا معاد له.

انتهای پیام
captcha