اجرای طرح ملی «اندیشه تمدن‌ساز» در دانشگاه‌های فارس
کد خبر: 4037279
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

اجرای طرح ملی «اندیشه تمدن‌ساز» در دانشگاه‌های فارس

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس از اجرای طرح ملی «اندیشه تمدن‌ساز» در دانشگاه‌های استان خبر داد و بازسازی اندیشه‌های جامعه نخبگانی را مهم‌ترین دلیل اجرای این طرح ذکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کوهی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس امروز، 30 بهمن در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی «اندیشه تمدن‌ساز» در دانشگاه‌های فارس خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با اندیشه‌های جامعه‌ساز، این طرح را راه‌اندازی کردند تا از این طریق نگرش تحول‌آفرین و تمدن‌ساز در میان اساتید و دانشجویان گسترش یابد.

وی، بازسازی اندیشه‌های جامعه نخبگانی را مهم‌ترین دلیل اجرای این طرح ذکر کرد و افزود: تبیین فرهنگ اندیشه تمدن‌ساز در جامعه دانشگاهی، موجب تحقق بیانیه گام دوم رهبرمعظم انقلاب می‌شود.

کوهی ایجاد معرفت و درک عمیق نسبت به مبانی اصیل اسلام و انقلاب را از دیگر اهداف اجرای طرح متبوع برشمرد و افزود: استفاده از افراد و اساتید صاحب‌نظر در اگر جامعه‌ای که قصد تمدن‌سازی دارند، امری واجب و لازم است، لذا باید به سراغ افراد تاثیرگذار برویم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید از نظرات و تجارب اساتید حوزه و‌ دانشگاه برای پاسخ به شبهات در این طرح استفاده شود، گفت: البته نباید فراموش کرد که در میان اندیشمندان اسلامی و صاحب‌نظران این عرصه می‌توان به جرات، مقام معظم رهبری را یک چهره شاخص در این زمینه دانست.

معاون سیاسی وفرهنگی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس اضافه کرد: در این طرح که به شکل مباحثه و گفت‌وگوی میان گروه‌های اساتید مختلف برگزار می‌شود، اساتید ضمن ایجاد ارتباط بیشتر با همدیگر با اندیشه‌های بلند رهبر انقلاب آشناتر می‌شوند.

کوهی ادامه داد: تمام مسئولان دانشگاه‌ها در قبال ترویج اندیشه‌های رهبری با عنوان برنامه اندیشه تمدن‌ساز مسئول هستند و از آنجایی که پیگیری و میزان تحقق منویات مقام معظم رهبری به دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سپرده شده است، به همین منظور مسئولان دفاتر باید بر اجرای این مهم تلاش جدی‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مطلوب در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی، بسترسازی و فراهم شدن ابعاد نرم‌افزاری این تمدن است، بر لزوم ظرفیت‌سازی در اجرای برنامه این طرح در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha