بازسازی 160 هزار منزل آسیب‌دیده از سیل در کشور
کد خبر: 4037409
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

بازسازی 160 هزار منزل آسیب‌دیده از سیل در کشور

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از بازسازی بیش از ۱۶۰ هزار منزل مسکونی، زیرسازی جاده‌ها و بازسازی تاسیسات شهری که بر اثر سیل در سال ۹۸ تخریب شده بود، خبر داد.

مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوربه گزارش ایکنا از فارس، مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امروز، 30 بهمن در حاشیه افتتاح چندین پروژه شهری در شیراز از بازسازی بیش از ۱۶۰ هزار منزل مسکونی، زیرسازی جاده‌ها و بازسازی تاسیسات شهری که بر اثر سیل در سال ۹۸ تخریب شده بود، خبر داد و گفت: به برکت انقلاب و دعای خیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران، قطار پر سرعت پروژه‌های عمرانی در کشور کند هم نشده است و شاهد این جریان ارزشمند در تمام شهرهای کشورمان نیز هستیم.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته با بحران های مختلف و سختی از سیل تا کرونا را در کشور تجربه کردیم و علی‌رغم همه این بحران‌ها و مشکلات و با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، روند اجرایی پروژه‌های کشور نه تنها متوقف نشد بلکه این روند نیز کند هم نشده و تحقق این مهم حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به افتتاح بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ پروژه با اعتبار بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در دهه فجر گفت: افتتاح این حجم از پروژه اتفاق کمی نیست.

جمالی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بی‌اعتمادی شهروندان به مسئولان، یکی از مشکلاتی است که در برخی از شهرها با آن روبه‌رو هستیم و این موضوع جای نگرانی دارد، گفت: البته در شیراز با این مشکل روبه‌رو نیستیم و مردم حاصل تلاش مدیریت شهری را می‌بینند که این موضوع نشان‌دهنده اعتماد و اتحاد بین مردم و مسئولان در شهر شیراز است..

معاون وزیر کشور همچنین به ظرفیت گردشگری شیراز و استان فارس اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با وجود مدیران انقلابی بتوانیم بسیاری از اقدامات گذشته از جمله موضوع مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد را دنبال کنیم.

وی با اشاره به وجود اتحاد و همدلی بین مسئولان شهری و استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شیراز، افزود: پیشرفت خوب و افتتاح این میزان پروژه در شهر شیراز اتفاق مبارکی است که توسط شهرداری شیراز به اتفاق همدلی مسئولان رخ داده است.

جمالی در ادامه باب یان اینکهدر سال آینده از محل اوراق مشارکت، ١٢ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطارشهری در کشور در نظر گرفته شده است که سهم قابل توجهی به شیراز تعلق می‌گیرد، گفت: همچنین در سال ١۴٠١ تخصیص خوبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز به ویژه اتوبوس خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha