اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری جشنواره قرآنی «صد» توسط رادیو قرآن
کد خبر: 4038184
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری جشنواره قرآنی «صد» توسط رادیو قرآن

برگزاری جشنواره قرآنی «صد» توسط رادیو قرآن، یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه شنبه سوم اسفندماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «برگزاری جشنواره قرآنی صد توسط رادیو قرآن» می‌خوانیم:  جشنواره قرآنی صد باهدف عمومیت بخشیدن به تلاوت قرآن و ترویج آن در کشور توسط رادیو قرآن درحال برگزاری است. بخش نمایشی جشنواره ۱۰۰ با عنوان صد دانه یاقوت ویژه کودک و خردسال با هدف ترغیب کودکان به قرآن خواندن همراه با سرودهای جذاب برای کودکان هرروز ساعت ۱۵:۳۰ به مدت ۳۲ دقیقه به روی آنتن میرود، مادران می‌توانند از آموزش به کودکانشان صوت‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای تهیه کرده و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا در برنامه شرکت داده شوند. در بخش بزرگسالان جشنواره ۱۰۰ باهدف عمومیت بخشیدن به تلاوت قرآن و ترویج آن در کشور، قرآن یاران و خبرنگاران افتخاری رادیو قرآن به دیدار اصناف مختلف رفته و به مصاحبه و ضبط تلاوت می‌پردازند. تعدادی از این اثار طبق اولویت ارسال در برنامه پخش خواهد شد اما همه شرکت کننده‌ها در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد و در پایان هر ماه  ۲۰۰ جایزه به قید قرعه اهدا می‌شود.
 
جشنواره قرآنی ۱۰۰ در شب ۱۳ ماه رجب‌المرجب آغاز به کار کرده و در پایان نیمه شعبان اولین قرعه‌کشی انجام خواهد شد و به لطف الهی این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. در حال حاضر تیم ۱۰۰ نفرهای متشکل از مدیران رادیو قرآن، تهیه‌کنندگان، خبرنگاران افتخاری از سرتاسر کشور و تیم فضای مجازی رادیو قرآن هدایت این جشنواره را به عهده دارند. تیم جشنواره ۱۰۰ هر هفته به صورت میدانی در یکی از نقاط کشور حضور پیدا کرده و با برگزاری محفلی با حضور قاریان همان استان به صورت زنده از موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز در خدمت شنوندگان خواهند بود. علاقه‌مندان بدون محدودیت سنی و تفکیک جنسیتی، می‌توانند؛ با خواندن آیاتی از کلام الله مجید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه در این جشنواره شرکت نمایند. شرکت کنندگان می‌بایست جهت نام‌نویسی، اطلاع از جزئیات و ارسال آثار خود به سایت رادیو قرآن به آدرس www.radioquran.ir مراجعه کنند.
 
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «پاسخ امام به شبهات آیت‌الله منتظری در منشور روحانیت/ دفتر انجمن حجتیه بسته شد، اما تفکرش زنده است» و «ترتیل صفحه 371 قرآن/ حسرت برای بازگشت به دنیا+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز دو خبر با عنوان «مبعث در نگاه عترت؛ خشم ابلیس از بعثت پیامبر اسلام (ص)» و «جزئیاتی از همایش بین‌المللی میان‌رشته‌ای قرآن» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «پیش‌بینی مشارکت ۷۰ هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت طلاب در سال آینده» آمده است: حجت‌الاسلام احسان علائیان، معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب خطاب به خانواده‌های طلاب اظهار کرد: نگاه قرآنی شما قرآنیان به ما کمک خواهد کرد تا گام‌های موثرترین در این راستا برداریم و میزان اثرگذاری بیشتری در این مسیر داشته باشیم؛ لذا تلاش داریم موضوع خانواده را در این حرکت محوری ببینیم و نقش آن را پررنگ‌تر کنیم. برگزاری جشنواره بین‌الملی قرآن و عترت طلاب از مرداد ماه آغاز و به تفکیک بخش خواهران جشنواره با مدیریت حوزه علمیه خواهران، بخش بین‌الملل با مدیریت جامعةالصطفی و بخش اهل سنت زیر نظر شورای مدارس علمیه اهل سنت اجرا و در مجموع این جشنواره در سه بخش آموزش، مسابقات و محافل برگزار شد. 
 
معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: با توجه به اینکه خانواده‌های طلاب به عنوان خانواده‌های الگو مطرح هستند، لذا این طرح در راستای تقویت و به روز شدن اطلاعات قرآنی خانواده‌های طلاب اجرایی شد. خوشبختانه استقبال مناسبی از سوی خانواده‌های طلاب با توجه به اطلاعات نسبی آنان در خصوص قرآن به ویژه در بخش مسابقات صورت گرفت. سال گذشته و در سومین دوره جشنواره حدود ۱۷ هزار نفر شرکت کردند که در سال جاری این آمار به حدود ۲۲ هزار نفر رسید. این تعداد شرکت کننده به تفکیک شامل ۷۰۰۰ طلبه خواهر و فرزندانشان، ۹۰۰۰ نفر از همسران و فرزندان طلاب، ۲۵۰۰ نفر از فرزندان و همسران طلاب اهل سنت و حدود ۴۰۰۰ نفر هم از همسران و فرزندان طلاب غیر ایرانی است.
 
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ادبیات دینی به احادیث و رویدادها محدود شده است»، «اجرای مشترک دروس الهیات توسط اساتید دانشگاههای تهران و قفقاز»، «طلاب آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند/ امروز روح مقاومت در زندگی طلبه‌ها ضعیف شده است» و «بخش مهمی از جهاد تبیین مربوط به فضای مجازی است» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز یک خبر با عنوان «وزیر فرهنگ تلفنی جویای وضعیت جسمی آیت‌الله علوی گرگانی شد» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

«مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به صورت مجازی برگزار می‌شود» تنها خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، چهار خبر با عناوین «تلاوت نغمه های دلنشین می‌تواند عامل جذب به محتوای قرآنی باشد»، «آزمون نهایی مسابقه درس‌هایی از قرآن در حال برگزاری است»، «سومین دوره آزمون سراسری حفظ ۲۰ جز مؤسسه مهد قرآن برگزار می‌شود» و «دستاوردهای تغییر نام صندوق اعتباری هنر برای فعالان قرآنی چیست؟» منتشر کرده است.

میزان

چهار خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان شامل «آقا روح‌الله، زندگینامه امام خمینی(ره) به زودی منتشر خواهد شد»، «بزرگداشت حکیم نظامی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد»، «نامزدهای بخش «درباره شعر» شانزدهمین جشنواره شعر فجر معرفی شدند» و «ضرورت افزایش کتابخانه‌ها در سطح شهر» هستند.
 
انتهای پیام
captcha