مجلس برای رفع بیکاری و مشکلات معیشتی برنامه‌ریزی کند
کد خبر: 4038720
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

مجلس برای رفع بیکاری و مشکلات معیشتی برنامه‌ریزی کند

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید برای رفع بیکاری و مشکلات معیشتی برنامه‌ریزی کند گفت: مردم توقع دارند که مسئولان به اهداف انقلاب عمل کنند چون انقلاب اسلامی برای مردم و پابرهنگان است.

ریشه حمله روسیه به اوکراین توسعه‌طلبی دنیای غرب استبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز، ششم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: اولین پیامدی که گناه دارد لذت مناجات با خدا را از انسان می‌برد، انسانی که گناه می‌کند از مسیر الهی خارج می‌شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) بیان کرد: هیچ‌چیز قلب انسان را همچون گناه فاسد نمی‌کند و در سایه گناه قلب فاسد می‌شود، بر اساس روایات معصومی(ع) گناه سبب رسوایی انسان می‌شود. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «کسانی که از گناه لذت می‌برند و احساس می‌کنند طعمه خوبی در دست دارند خداوند به آن‌ها مجال نمی‌دهد که این لقمه به‌خوبی از گلویشان پایین برود و بین مردم سرافکنده، خوار، ذلیل و بی‌آبرو می‌شود». بسیاری از بیماری‌هایی که سراغ انسان می‌آید به خاطر گناهی است که انجام می‌دهد، گناه سبب بیماری روحی و سپس جسم می‌شود و باید مراقب باشیم از گناه دوری‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: هفتمین اختر تابناک امامت سی‌وپنج سال امامت کردند و در سن 55 سالگی به شهادت رسیدند، حلم و بردباری امام(ع) در برابر مخالفین مورد توجه است و اینکه در برابر دشمنان بردبارانه برخورد می‌کردند، امام کاظم(ع) مدت‌ها در بصره و بغداد در زندان بودند و در نهایت به دست دشمن کینه‌توز اهل‌بیت به شهادت رسید، اگر در کنار اهل‌بیت(ع) بمانیم آسیب نمی‌بینیم  انقلاب اسلامی در سایه اهل‌بیت(ع) حفظ می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اهمیت مبعث رسول گرامی اسلام ادامه داد: امروز بعثت ادامه دارد، تا قیامت رسالت پیامبر(ص) تداوم دارد و زن ومرد مسلمان و غیرمسلمان مخاطب پیام رسول خدا هستند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: مردم با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در تنگناهای معیشتی زندگی قرار دارند ولی اگر از آن‌ها سؤال شود می‌گویند که انقلابشان را دوست دارند، این انقلاب دارای اهدافی است و مردم توقع دارند که مسئولین به این اهداف انقلاب عمل کنند چون انقلاب اسلامی برای مردم و پابرهنگان است. ملت ایران روز 22 بهمن در همه جای کشور حضور پیدا کردند و می‌گویند انقلاب اسلامی را دوست داریم و با انقلاب قهر نمی‌کنیم بلکه با مسئولینی قهر می‌کنیم که برای رفع مشکلات کشور کاری انجام نمی‌دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار کرد: همه اقشار جامعه پای انقلاب اسلامی می‌مانند و از مسئولان می‌خواهند برای رفع مشکلات کشور اهتمام داشته باشند، باید به نسل جوان کشور بها داد چون آینده‌سازان کشور هستند و باید مشکل بیکاری جوانان رفع شود و مجلس در این زمینه رسالت مهمی بر عهده دارد. مجلس شورای اسلامی باید برای رفع بیکاری و مشکلات معیشتی برنامه‌ریزی کند و از ظرفیت‌های داخلی به‌خوبی بهره برد، مقام معظم رهبری بر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی تأکید دارند و دولت سیزدهم و مجلس و قوه قضاییه باید مشکلات را رفع کنند و در این صورت تمام دنیا ما را تحریم هم کند توانایی مقابله با ملت ایران را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث روسیه و اوکراین گفت: ریشه اتفاقات روسیه و اوکراین در توسعه‌طلبی دنیای غرب و ناتو است، حوادث روسیه و اوکراین را از قضیه تاریخی بررسی می‌کنیم و از جناحی طرفداری نمی‌کنیم، زمانی که شوروی فروریخت یکی از پیمان‌هایی که بسته شد این بود ناتو در این منطقه ورود نداشته باشد؛ اما این ناتو بر سر پیمانش ماند. بسیاری از کشورهایی که بلوک شرق بودن به‌صورت پلکانی وارد ناتو کردند و آرام‌آرام نیروهایشان آوردند تا به اوکراین رسیدند، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در دامن غرب قرار گرفت و کشور روسیه نیز به این‌ها اعلام کرد که عقب‌نشینی کنید اما آن‌ها گفتند که حاضر به عقب‌نشینی نیستیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری یادآور شد: موضع جمهوری اسلامی این است که دنبال جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم قطره‌ای خون بریزد، ما طعم تلخ جنگ را چشیده‌ایم و جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه‌طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha